עפולה: מירון מפורר את האופוזיציה

חבר המועצה יהודה אלמקייס נענה לקריאתו של ראש העיר מירון והצטרף לקואליציה העירונית בעפולה. כעת תמנה הקואליציה 13 חברים מול 2 חברים באופוזיציה. אלמקייס: "נכנסתי לקואליציה לאחר שהרגשתי שאני מועל באמונם של הבוחרים שלי. אני רוצה להשפיע"

יצחק מירון, ראש עיריית עפולה, ביצע השבוע מהלך נוסף לביסוס וחיזוק הקואליציה שלו לאחר שצירף את יהודה אלמקייס. כתוצאה מעזיבתו של אלמקייס, תמנה כעת האופוזיציה רק שני חברים, אבי אלקבץ, ראש העיר הקודם של העיר ושלום שלמה. אלמקייס החליט לחבור לקואליציה המורחבת של מירון לאחר שנתיים בהם ישב באופוזיציה ומתוך רצון לקחת חלק פעיל יותר ומשפיע יותר בעשייה העירונית.

בפגישה משותפת של ראש העיר יצחק מירון, סגנו מומו לוי ועוזרו הבכיר אריה בנינו עם יהודה אלמקייס ואנשיו, הוסכמה המסגרת לשיתוף הפעולה. ראש העיר אמר במהלך הפגישה שהוא שמח על הצטרפותו של יהודה למעגל העשייה העירונית ועל ידי כך יתחזק הקשר עם תושבי השכונות גבעת המורה ועפולה עילית.

• "החיבור הזה הגיע אחרי המון לבטים ושיקולים"

אלמקייס: "החלטתי להיענות לקריאתו של ראש העיר ולהצטרף למעגל העשייה בקואליציה. כעת אוכל לפעול ביתר שאת למען האוכלוסייה החלשה. החיבור הזה הגיע אחרי המון לבטים ושיקולים. נבחרתי על ידי אוכלוסייה שהעניקה לי מנדט, והרגשתי שאני מועל באמונם בעת שאני יושב באופוזיציה כשאין ביכולתי לסייע להם ולהיות בר השפעה על מהלכים עבורם".


בחצי השנה האחרונה אלמקייס וראש העיר לשעבר, אבי אלקבץ, שהיו מחוברים האחד לשני, מצויים בנתק, מה שהקל על אלמקייס לקבל את ההחלטה, "הרגשתי שאני בודד באופוזיציה בעפולה בשנתיים האחרונות. אני לא מעוניין להוסיף מעבר לזה, אבל מי שצריך לדעת – יודע מה קרה"


אחד הנושאים שהעלה אלמקייס בפגישתו עם ראש העיר הוא רצונו להיות שותף בשנה הבאה בשדרוג ופיתוח שכונת עפולה עילית במסגרת הכרזת ראש העיר על "שנת עפולה עילית" בשנת 2016. נושא נוסף בו עוסק אלמקייס באופן פעיל הוא סיוע לאוכלוסייה החלשה, בעיקר בשכונות, ובעצם הצטרפותו לקואליציה רואה אלמקייס הזדמנות להעמיק סיוע זה.

• "גיליתי שאנו רואים עין בעין את הנושאים החברתיים הבוערים"

בשנים האחרונות נרשמו עימותים בין מירון לאלמקייס, אך לדברי האחרון, הם לא היו על רקע אישי, אלא על רקע מחלוקות בעניינים מוניציפליים, "לאורך השנים אכן היו לנו אי הסכמות ועימותים כאלה ואחרים, אבל הם היו על רקע ראייה ציבורית ותו לא. זו גם הסיבה שהייתי שלם עם החבירה הזו. מהשיחות שניהלתי עם מירון גיליתי שאנו רואים עין בעין את הנושאים החברתיים הבוערים. גם לי וגם לראש העיר אינטרס משותף, לקדם את העיר ולסייע לאוכלוסיות הזקוקות לסיוע ותמיכה".

 

 

 

 

 

 

 

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|