עפולה: מיזם הזיכרון חזר

לפני תריסר שנים יזם ראש העיר אבי אלקבץ בשיתוף 'יד לבנים' את 'מיזם הזיכרון' שמטרתו לחשוף את סיפורי חללי בני העיר בפני בניי הנוער. לאחר שנה של הפסקה בגלל הקורונה חזר יחד עם התלמידים לבית "יד לבנים" שם שמעו את סיפורי הנופלים. צילום: דוברות עיריית עפולה

 חללים שכלה העיר עפולה לאורך השנים. 157 בנים ובנות שכל אחד ואחת מהן הם עולם של סיפורים, חוויות וגעגוע אינסופי אחד.
לפני תריסר שנים חשב ראש העיר אבי אלקבץ כיצד להעביר את המורשת של מיטב בנינו ובנותינו שנפלו במלחמות ישראל בעת מילוי תפקידם על קדושת העם והמדינה ויזם בשיתוף הנהלת 'יד לבנים' את "מיזם הזיכרון" במסגרתו מתארחים מדי שנה תלמידי כיתות י' בבית 'יד לבנים' בעיר כדי ללמוד ולהכיר מקרוב את הסיפורים של הנופלים מבניה ובנותיה של העיר עפולה שבזכותם נבנתה וממשיכה להיבנות מדינת ישראל.
השבוע, לאחר שנה של הפסקה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, חזר מיזם הזיכרון לפעול, אמנם עדיין בקפסולות על פי ההנחיות, אבל שוב יכלו מאות תלמידים לסייר ברחבי ה'בית', לקרוא אודות הנופלים ולשמוע את הסיפורים המרגשים על הבנים והבנות שאינם אתנו במפגשים מרגשים עם ההורים והמשפחות השכולות שאיבדו את היקר להן מכול. בהמשך עברו התלמידים תחנות של 'כתבי חידה' ופעילות אתגרים שהפיק מחלקת הנוער העירוני.
לאחר המפגשים המרגשים ביקשו יו"ר בית 'יד לבנים' בעפולה, ניסים אוחיון, ורכזת הסניף אילנית שטרית, להודות למשפחות השכולות שנטלו חלק במיזם, לראש העיר אלקבץ על השתתפותו, למנכ"ל העירייה שלום שלמה, לראש מינהל החינוך טינה ולדמן ומנהלות החינוך העל יסודי והיסודי נגה בן אילוז וגלית דגן, למנהלי האגפים והמחלקות ברשות וכמובן לצוותים החינוכיים ולתלמידי בתי הספר שהשתתפו במיזם.

 

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|