עפולה מזנקת בנתוני הזכאות לבגרות בשנת תש"פ

מערכת החינוך בעפולה שומרת על מקומה בצמרת ערי גליל-עמקים בזכאות לבגרות לאחר שרשמה קפיצה משמעותית בתוצאות הבגרות לשנת תש"פ עם עליה של 9% בממוצע העירוני שעומד השנה 81.4%, לצד קפיצות מרשימות לשלושת התיכונים הגדולים בעיר. צילום: עיריית עפולה

משרד החינוך פרסם את נתוני הזכאות לבגרות לשנת הלימודים תש"פ ועל פיהם רושמת מערכת החינוך בעפולה קפיצה מרשימה לממוצע עירוני של 81.4% – עלייה של 9% משנה שעברה והגבוה ביותר בשנים האחרונות.
עוד עולה מהנתונים כי עפולה מדורגת כ-8% מעל הממוצע הארצי ומדורגת שנייה עם שיעור הזכאות הגבוה ביותר מבין כל ערי גליל-עמקים אחרי כרמיאל המדורגת ראשונה עם שיעור של 83.4, שני אחוזים בלבד מעל עפולה המדורגת שנייה עם 81.4% ואחריהן קריית שמונה 78.6%, בית שאן 78.1%, טבריה 77%, נוף הגליל 75%, מעלות 74.5%, מגדל העמק 70.8%, צפת 59.2%, ועוד.

במינהל החינוך העירוני ציינו כי הקפיצה המרשימה של נתוני הבגרות בעפולה נרשמה בשלושת התיכונים הגדולים בעיר מה שמלמד על מגמה עירונית שהחלה בתחילת הקדנציה של ראש העיר אבי אלקבץ לפני כשנתיים וחצי כאשר הצהיר כי יציב את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות שלו במקביל למינויה של טינה ולדמן לראש מינהל החינוך. 

על פי הנתונים את הקפיצה המרשימה ביותר עשה בית ספר תיכון אורט יהודה" עם קפיצה של למעלה לא פחות מ25% משיעור של 58.3% ל-83.3%. קפיצה גדולה נוספת רשם תיכון "אורט אורן" בעפולה עילית עם עלייה חדה של כ-20%, מ66% אחוזי בגרות ל85.2% אחוזי בגרות. "אורט אלון" שומר על יציבות עם 84.8%, עלייה של 0.7% משנה שעברה (84.1%). "אולפנת צבייה" הוא התיכון היחיד שרשם ירידה קלה משיעור של 78% אשתקד ל-74.5%.
במינהל החינוך העירוני בעפולה הביעו סיפוק בעקבות התוצאות והוסיפו כי לפי אינדיקציות ראשונות גם בשנת תשפ"א צפויה עלייה בנתוני הזכאות בתיכונים בעיר וכפועל יוצא גם בממוצע העירוני. עוד ציינו כי מערכת החינוך נמצאת בעיצומו של תהליך המבקש להתמקד גם בזכאות לבגרות מצטיינת במקצועות הליבה.
ראש מינהל חינוך, טינה ולדמן אמרה: "הרשות והעומד בראשה אבי אלקבץ משקיעים משאבים רבים במערכת החינוך העירונית ושיתוף הפעולה הפורה עם משרד החינוך מחוז צפון, רשתות החינוך הנהלות בתי הספר, הצוותים החינוכיים וההורים מביאים איתם הצלחות והישגים. נמשיך לעבוד קשה ולקצור פירות גם בעתיד". ראש העיר אבי אלקבץ, בירך וחיזק את ראש מינהל החינוך, מנהלות ומנהלי בתי הספר והמורים ואמר: "מדובר בנתונים מחמיאים ואנחנו בדרך הנכונה. יש לנו עוד המון עבודה, בעיקר בבגרות המצטיינת, לצד השקעה בלמידה משמעותית וחינוך ערכי".