עפולה: מבצע פיזור פיתיונות נגד מחלת הכלבת

הפיתיונות מחסנים שועלים ותנים שנוגסים בפיתיון כיתוב: הפיתיונות שמפוזרים בשטח העוטף את עפולה.צילום: שירות וטרינרי – עיריית עפולה

בשירות הווטרינרי בעפולה החלו בימים אלה במבצע פיזור פיתיונות (חיסון אוראלי) כנגד מחלת הכלבת בחיות בר.
במסגרת פעולות למלחמה במחלת הכלבת, בימים אלו, צוות מהשירות הווטרינרי העירוני יוצא לשטח שבעוטף עפולה בכדי לפזר את פיתיונות כנגד המחלה. הפיתיונות מחסנים שועלים ותנים שנוגסים בפיתיון.
גודל וצורת הפיתיונות הן כגודל קופסאות גפרורים, צבעם חום, בעלי ריח דגים המושך את חיות הבר. הם מפוזרים מרכב שטח נוסע. הפיתיונות מכילים תרכיב נגד כלבת.
בשירות הדגישו כי למרות שאין בפיתיונות אלה סכנה כלשהיא,אין לגעת בהם. "בעיקר חשוב להקפיד על כך שילדים קטנים לא יאספו אותם.


מפחיתים את הסיכון לבריאות הציבור להידבק במחלת הכלבת. כל משפחת היונקים יכולים להידבק בכלבת. מחלת הכלבת היא מחלה חשוכת מרפא


במקרה של מגע ישיר עם פיתיון יש לרחוץ היטב את הידיים תוך שימוש בסבון ולהתקשר לשירות הוטרינרי העירוני", הוסיפו, "בזכות מבצעי פיזור החיסונים ופעולות של הגברת אחוז חיסון אוכלוסיות הכלבים בעיר, אנו מפחיתים את הסיכון לבריאות הציבור להידבק במחלת הכלבת.
כל משפחת היונקים יכולים להידבק בכלבת. מחלת הכלבת היא מחלה חשוכת מרפא שהדרך הכי טובה להתגונן מפניה היא חיסון של הכלבים", סיכמו בשירות הוטרינרי של עיריית עפולה.