עפולה: מבצע ביקורת נרחב ברשות המסים

מביקורת שנערכה בעסק בעפולה עולה כי צ'קים בהיקף של כ- 20,000 שקלים שנתקבלו עבור עבודה שבוצעה לא נרשמו בספרי העסק. צילום: https://www.freeimages.com/Kolobsek

יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו מבצע ביקורת רישום הכנסות בעפולה וביישובים בסביבה. במסגרת המבצע נערכו 102 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, ביניהם עסקים עם מחזור גבוה במיוחד וחנויות בשווקים פתוחים. מהביקורות שנערכו עולה כי כ- 17% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.
מביקורת שנערכה בעסק בעפולה עולה כי צ'קים בהיקף של כ- 20,000 ₪ שנתקבלו עבור עבודה שבוצעה לא נרשמו בספרי העסק. בעל העסק טען "אתמול קיבלתי את הצ'קים ועדיין לא הספקתי לרשום". במוסך אליו הגיעו המבקרים נמצאו הכנסות של 6000 ₪ שלא נרשמו, בעליו הסביר "כרגע אני לא מוצא איפה זה רשום".

• "אני רושם בסוף היום"

בשוק הפתוח בבית שאן נערכה ביקורת בחנות לממכר פירות וירקות, בה גילו המבקרים כי בעל החנות לא רשם יותר מ- 2000 ₪. בעל החנות בתגובה "אני רושם בסוף היום". אי רישום הכנסות נמצא גם בעסקים נוספים ביניהם חנות לפיצוחים בכפר כנא, חנות בעפולה, שני עסקים במגדל העמק, דוכן אוכל בבסמת טבעון ועוד.
המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.