עפולה: כרבע מיליון שתילים יישתלו לפני שנת השמיטה

בראש השנה תצא לדרך שנת השמיטה במהלכה חל איסור לשתול שתילים ופרחים ובמחלקת הגינון של עיריית עפולה נערכו מבעוד מועד ושתלו עד כה עשרות אלפי שתילים רב עונתיים שיפרחו לאורך כל השנה. צילום: דוברות עפולה

מי שעובר בימים אלו ברחובות עפולה, לא יכול שלא להבחין בשדרוג של נושא הניקיון והגינון במרחב הציבורי. צוותי אגף שפ"ע, בהובלת מנהלי האזורים בהנהלת דודי חייט, מחלקת חזות העיר בהנהלת יהורם לוי ומחלקת הגינון בהנהלת רביד גלסמן מנהלים בחודשים האחרונים מרוץ נגד הזמן הן בטיפול השוטף עם פנים לקראת תקופת החגים והן בפרויקטים גדולים של גינון לקראת שנת השמיטה שתצא לדרך בראש השנה הקרוב כגון פארק "לב העמק", הקמת גינות במתחם C2 (היי-טק) סביב מתחם 'רכבת צפון' והמבנים החדשים, שתילה בצירים מרכזיים, הקמה ושדרוג של כיכרות וכן טיפול בשכונות הוותיקות.
כידוע, השנה העברית הבאה היא שנת שמיטה, השנה השביעית בה מצווה עם ישראל, על פי ההלכה, לקיים את מצוות שמיטת קרקעות – לשבות מחלק גדול מהמלאכות החקלאיות בארץ ישראל, ואף להפקיר את פירות האילן לכל המעוניין לקוטפם. בשל כך, על פי ההלכה אין לשתול או לטעת צמחים חדשים באדמה, וגם הטיפול באלו הקיימים מוגבל ביותר.
בשנה רגילה, שותלים אנשי מחלקת הגינון של עיריית עפולה שלושה מחזורי שתילה עונתיים לאורך השנה, וזאת מלבד עצים ושתילים רב עונתיים. בחודשים האחרונים שתלו פועלים במרץ אנשי המחלקה המתוגברים בצוותים של קבלני שירות חיצוניים כמאה אלף שתילים, ועד כניסת החג צפויים לשתול בסך הכל כמות של כרבע מיליון שתילי צמחים ופרחים.
מנכ"ל עיריית עפולה, שלום שלמה, אמר: "על מנת להמשיך לשמור על עפולה צבעונית, פורחת ומטופחת, יצאנו למבצע שתילות נרחב ברחבי העיר. בנוסף, שילבנו בכל הגינות הציבוריות גם גינון רב עונתי שישמור על הנראות הפורחת עד השנה הבאה. ברצוני להודות לצוותי אגף שפ"ע בכלל ומחלקת הגינון בפרט על מבצע השתילה המרשים. כמו כן, אנו מבקשים מהתושבים לגלות אחריות אישית, לשמור על הצמחייה הקיימת ולא להשליך פסולת בגינות הציבוריות".