עפולה: ישיבה מועצת עיר סוערת

ישיבת המועצה בנושא התקציב השנתי התלהטה והובילה לביקורות קשות מצד חברי האופוזיציה והקואליציה כאחד. "ראש העיר ביקש מחברי האופוזיציה שוב ושוב לא להפריע אבל הם באו במטרה ליצור פרובוקציה", אמר גורם בעירייה. באופוזיציה אומרים: "צפון קוריאה זה כאן. זו מדיניות דיקטטורית וסתימת פיות חסרת תקדים"

שוב לא שקט: המתיחות החריפה בין חברי האופוזיציה לחברי הקואליציה במועצת העיר עפולה ממשיכה לתת את אותותיה. בישיבת מועצת העיר שנערכה אמש ועסקה בתקציב בירת העמק לשנת 2020 נרשמו עימותים חריפים בין הצדדים והרוחות התלהטו. במהלך העימותים הרחיק אלקבץ מהישיבה את חברי מועצת העיר מיכאל ברקן ונגה שרון. השניים התנגדו והביעו את מחאתם להחלטה, ואלקבץ ביקש מפקחי העירייה להוציאם מחדר הישיבות.
זמן קצר לאחר הישיבה הופצו סרטונים שצולמו במהלך הישיבה הסוערת וזכו שלל תגובות מהתושבים.

• "באופוזיציה ידעו היטב שתמונות וסרטונים של פינוי מהאולם ייראו טוב ברשתות וישרתו את מטרתם"

גורם בעירייה אמר לאחר הישיבה: ״בושה, זאת המילה היחידה שאני יכול לתאר את התנהגותם של חלק מחברי האופוזיציה. מעולם לא ראיתי חברי אופוזיציה מזלזלים בהחלטת הבוחר כפי שזלזלו חלק מחברי האופוזיציה בישיבה. לפני מספר ימים הם פנו להנהלת העיר וביקשו לקיים דיון מעמיק ופורה על תקציב האגפים, דיון שיארך 6 שעות לפחות. זו בקשה חוקית אבל צינית בכדי להתיש וליצור פרובוקציה. הנהלת העיר בראשותו של אבי אלקבץ לקחה את הבקשה בשיא הרצינות והכינו את מנהלי האגפים להציג את תכנית העבודה לקראת השנה הבאה תוך שימת דגש לאתגרים וכמובן לנושא הפיננסי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ומה עשו חברי האופוזיציה? התנהגו באלימות מילולית יוצאת דופן, וזלזלו במנהלי האגפים ועובדי העירייה שעמלו קשות לקראת הישיבה החשובה. ראש העיר ביקש מחברי האופוזיציה שוב ושוב לא להפריע אבל הם באו במטרה ליצור פרובוקציה. כל ילד מבין זאת. הם ידעו היטב שתמונות וסרטונים של פינוי מהאולם ייראו טוב ברשתות וישרתו את מטרתם היחידה ליצור פרובוקציה. לאחר שאלקבץ קרא אותם לסדר על פי חוק שלוש פעמים הוא נאלץ להוציא שניים מהם. לצערם של חברי האופוזיציה ראש העיר סירב לאפשר להם ״לפוצץ״ את הישיבה ולאפשר למנהלי האגפים להשלים את דבריהם לאחר שעמלו וטרחו".

• "זו התנהלות פחדנית"

באופוזיציה לא נותרו חייבים ולא חסכו גם הם בביקורת.
"צפון קוריאה זה כאן", כתב משה לוי, חבר המועצה והאופוזיציה: "כבר כשהגענו לישיבת המועצה דאגו להבהיר לנו שאין מקום לקהל, וזאת למרות שחצי אולם היה ריק. חבר המועצה מיכאל ברקן הוצא בכוח מהמועצה, חברת המועצה נגה שרון הוצאה בכוח מהמועצה. זו מדיניות דיקטטורית וסתימת פיות חסרת תקדים. זו התנהלות פחדנית המאפיינת ראש עיר חלש. שכח מנכ"ל העיריה שלום שלמה שגם כשהיה משתולל ומתבטא בצורה נמוכה ושפלה, איציק מירון מעולם אפילו לא איים שיוציא אותו. עפולה 2019, דיקטטורה במיטבה
עפולה חזרה אחורה, ובענק. לצערי, כבר לא כבוד גדול להיות עפולאי".

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|