עפולה: יצא לדרך מיזם אימוץ אנדרטאות ואתרי הנצחה של קק"ל ומשרד הביטחון

יו"ר קק"ל אברהם דובדבני קיים ביקור עבודה ראשון עם ראש העיר עפולה אבי אלקבץ במהלכו חנכו את מיזם אימוץ אנדרטאות ואתרי הנצחה של קק"ל ומשרד הביטחון נחנך באנדרטת חטיבת כפיר בעפולה

מיזם אימוץ אנדרטאות ואתרי הנצחה ע"י בני נוער בשיתוף פעולה של קרן קימת לישראל ומשרד הביטחון יוצא לדרך. במסגרת המיזם עתידים בני נוער, חניכים ומדריכים בתנועות הנוער, ארגוני הנוער וארגוני החינוך הבלתי פורמלי בכיתות ט'- י"ב יאמצו עשרות אנדרטאות ואתרי הנצחה ברחבי הארץ מתוך רצון לייצר מחויבות ומעורבות חברתית בקרב התושבים.
במסגרת סיור עבודה משותף ראשון של יו"ר קק"ל אברהם דובדבני, ראש העיר עפולה אבי אלקבץ ומ"מ חביב פרץ שהוביל את הסיור ומנכ"ל העירייה שלום שלמה, נחנך המיזם והוכרז על אימוץ אנדרטת חטיבת כפיר שבעיר עפולה. הטקס נערך בנוכחות אלי ביתן אב שכול לאסף ביתן ז"ל לוחם בחטיבת כפיר ותושב עפולה שסיפר על בנו וחשיבות האנדרטה בעפולה. כמו כן נכחו חניכי ארגון הנוער "אחרי" לצה"ל הפועלים במסגרת מחלקת הנוער.
המיזם תוכנן במטרה לחזק את הקשר של בני הנוער והקהילה לאתרי ההנצחה מקומיים דרך חיבור לערכי מורשת, ציונות ואהבת הארץ ומתוך רצון לייצר מחויבות ומעורבות חברתית בקרב תושבי האזור. המיזם יתבצע בכל שנה על ידי שכבת גיל מסוימת בקרב בני הנוער, כאשר כל שכבה תעביר את האחריות לאימוץ האתר לשכבה הבאה אחריה, וכך תיווצר מסורת של שימור וטיפוח האתר לאורך שנים.
בהמשך ביקרו היו"ר דובדבני, שר שלום ג'רבי ונציגי קק"ל גם בפארק הרכבת שם ביקרו בין היתר במוקד התיירות החדש שנחנך לאחרונה וכולל מיצג וידאו המספר באמצעות סרטון וירטואלי את סיפורה של "רכבת העמק" שהוקם בתוך מגדל המים העתיק.
יו"ר קק"ל, אברהם דובדבני: "איפה שתלכו, בכל מצפור שתגיעו אליו תראו שיש הנצחה, כי באותו מקום נפל מישהו והמשפחה יחד עם קק"ל מנציחים אותו. עניין הזיכרון הוא המפתח, אי אפשר לדבר על פיתוח ועתיד אם אתה שוכח את העבר, צריך לדעת בזכות מי כל זה קיים ."ראש העיר אבי אלקבץ אמר: ״שמחנו לארח את יו״ר הקרן הקיימת לישראל אברהם דובדבני לחנוכת המיזם המרגש של קק״ל ומשרד הביטחון. אני מאמין שמדובר בפרויקט משותף ראשון שיוביל לעוד רבים בהמשך״.