עפולה: ילדי רובע יזרעאל נפרדו מהמוצץ בפעילות חוייתית במרפאת כללית

הילדים וההורים עברו הדרכה מפורטת ומעשית לגמילה מהמוצץ, הצוות המקצועי הסביר להם את חשיבות העניין, וגרם להם לעזוב את המוצץ מרצונם החופשי

עשרות ילדים והוריהם השתתפו בפעילות ייחודית של כללית לתושבי רובע יזרעאל בעפולה ובה נתלו עשרות מוצצים על עץ ייעודי שהוכן עבורם. במהלך הפעילות נשמעו תכנים מקצועיים על היתרונות של המוצץ בגיל הצעיר והשלכותיו על הגיל המאוחר. אחד הקשיים הגדולים של הגילאים המוקדמים הוא הגמילה מהמוצץ. במהלך השנים הראשונות לחיים רובנו גדלים, בין שנרצה ובין שלא, בצמוד לחפץ האהוב שנוסך בילדים שלווה ורגיעה. הנתק מהמוצץ לאחר שנתיים או מעט יותר מאז שמתרגלים ומתחברים אליו, מהווה קושי משמעותי עבור הילד והוריו. התקופה הראשונה עלולה להיות מלווה בקשיי הירדמות, בעצבנות ובהתנהגות מוזרה. כדי למנוע את המצב הזה, החליטו במרפאת כללית רובע יזרעאל לקיים את האירוע הייחודי במהלכו הם נפרדו מהמוצץ בחוויה מהנה שתשכיח מהם את הפרידה ותהפוך אותה לנעימה יותר.

הילדים וההורים עברו הדרכה מפורטת ומעשית לגמילה מהמוצץ, הצוות המקצועי הסביר להם את חשיבות העניין, וגרם להם לעזוב את המוצץ מרצונם החופשי. רפלקס המציצה הוא צורך בסיסי וקיומי אצל תינוקות, הוא מאפשר לו לאכול ולהתקיים מרגע הגעתו לעולם. מציצת מוצץ או אגודל היא התנהגות טבעית שמאפיינת כל תינוק בריא. המוצץ הוא "חבר" מרגיע בעת בכי, כאב ומצוקה, ועוזר לפעוט להתגבר על משברים, להסתגל לעולם החדש ומאפשר להורים להגיש עזרה מידית לילדם ולהרגיעו בקלות. אולם לצד היתרונות הרבים שלו, יש למוצץ גם לא מעט חסרונות: הוא עלול להזיק לשיניים ולחניכיים. אם הילד ממשיך למצוץ מוצץ או אצבע אחרי גיל שלוש, רצוי לקחת אותו לבדיקת רופא שיניים לילדים, כדי לברר אם ההרגל משפיע לרעה על השיניים והחניכיים שלו. מציצת מוצץ עד גיל שנתיים היא בהחלט סבירה. כדאי לגמול מהמוצץ בין גיל שנתיים לשנתיים וחצי. אם ילדכם מוסיף למצוץ מוצץ או אצבע אחרי גיל 3, מומלץ לעזור לו להיגמל בהקדם. הרבה יותר קל להיגמל ממוצץ מאשר מאצבע, שכן את המוצץ ניתן להעלים מטווח הראייה של הפעוט, אולם את האצבע שלו קצת יותר מורכב להרחיק.

בסוף הערב התקבצו הילדים לתלות את המוצצים שברשותם על העץ ש'נשתל' במרפאת כללית רובע יזרעאל ונהנו מהפעילות החברתית וגם השתתפו בהצגת תיאטרון מושקעת, "המסע לארץ המוצצים", של תיאטרון קרן אור.