עפולה: חזרה מוצלחת ללימודים

מערכת החינוך בעפולה חזרה לפעילות חלקית לאחר כחודשיים הפסקה. תלמידי כיתות א'-ג' חולקו לקבוצות קטנות של כ-15 תלמידים והתקבלו בכיתות נקיות ועמדות חיטוי והיגיינה שיהפכו לחלק משגרת חייהם בחודשים הקרובים. צילום: עיריית עפולה

מאות תלמידים בכיתות א'-ג' חזרו לספסל הלימודים ביום ראשון השבוע. החזרה של הילדים לוותה בחששות רבים מצד ההורים שנפרדו מילדיהם לראשונה מאז פרץ לחיינו נגיף הקורונה אך ראש העיר אבי אלקבץ דאג להרגיע את רובם הן באמצעות הודעות מרגיעות בעמוד הפייסבוק והן בסיורים בבתי הספר שם בדק שהכל פועל כשורה כאשר גם לילדים וגם לאנשי הצוות יש ציוד הגנה ועמדות חיטוי והיגיינה.
בטרם הגיעו התלמידים לבית הספר חויבו הוריהם, על פי הנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות, להציג הצהרת בריאות חתומה על ידי ההורים שמדדו חום לילדיהם ומצאו שאינם עם חום גוף מעל 38 מעלות ו/או חלילה בעלי תסמינים אופייניים לנגיף הקורונה כגון שיעול, קשיי נשימה, או כל תסמין נשימתי אחר ו/או אם אחד מבני המשפחה נדרש לבידוד ו/או אומת כחולה בנגיף הקורונה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מיד בהגיעם לבית הספר נדרשו התלמידים לעטות מסיכה בכניסה לבית הספר ובכל יציאה מהמרחב הלימודי להפסקות או יציאה הביתה.
בכיתות פוזרו התלמידים למרחקים של לפחות 2 מטר האחד מהשני. כמו כן על ההורים לצייד את התלמידים בחומרי חיטוי והיגיינה אישיים על פי הנחיות ה"תו סגול" לצד אלה שהוצבו בעמדות החיטוי בבית הספר וכן לצייד את הילדים במפית עליה יאכלו את ארוחתם תוך הקפדה על החלפת המפית מידי יום שכן בשלב הראשון תכניות ההזנה לא יחזרו לפעילות כמו גם הסעות המסכנות את התלמידים.
בית הספר והעירייה ידאגו לניקיון וחיטוי המרחבים עם החזרה ללימודים וימשיכו גם מהלך הפעילות ולאחר יום הלימודים ולא יאפשרו כניסת הורים ואורחים לשטח בית הספר.
יש לציין כי החזרה ללימודים תהיה הדרגתית ותחת פיקוח צמוד של ראש העיר וראש מינהל חינוך כאשר ביום שלישי עתידים לחזור כיתות י"א-י"ב ואילו תלמידי ד'-י' ימשיכו "לימודים מרחוק" עד לחזרתם לספסל הלימודים. העירייה תדאג לניקיון וחיטוי יומי של הכיתות.
ראש מינהל החינוך, טינה ולדמן אמרה: "מוגנות ובריאות הילדים עומדים לנגד עיננו ונעשה כל שנדרש לשמירה והקפדה על נהלי משרד החינוך בתיאום מול משרד הבריאות. שיתוף הפעולה של ההורים והכנה מבית יתרמו להצלחה ויצירת שגרה בריאה ואיתנה במציאות החדשה שאנו מתמודדים עמה בימים אלה".