עפולה: חותרים למגע

עיריית עפולה מכשירה את הפקחים ביחידת השיטור העירונית להתמודד עם אתגרים שעניינם אכיפת החוק ותופעת הסכינאות. פקחי היחידה יוכשרו בסדנת קרב מגע באמצעות מומחה בין לאומי בתחום אומנויות הלחימה

גל הטרור שפקד את ישראל ותופעת הסכינאות הובילו את מקבלי ההחלטות בעיריית עפולה לקבל החלטה להכשיר את פקחי יחידת השיטור העירוני על מנת להתמודד עם גל הטרור שפקד את ישראל ובעיקר בתופעת הסכינאות הפוגעת באזרחים תמימים ואנשי כוחות הביטחון.
סדנת ההגנה עצמית תועבר ע"י המומחה הבין לאומי טל זילברברג שקנה לעצמו שם ומוניטין רב בתחום הכשרת כוחות מיוחדים.
יחידת השיטור העירונית התמודדה בחודשים האחרונים עם אתגרים מורכבים ובהם מניעה וסיכול של אירועי טרור.
המצב החדש ותופעת הסכינאות חייבו שינוי בתורת הלחימה ומשימות היחידה והביאו להחלטה להכשיר את היחידה ולהעמיד לרשותה כלים ואמצעים על מנת להגביר את היכולת המבצעית וההרתעתית שלה.
בנוסף להכשרה המיוחדת של פקחי היחידה בקרב מגע סופקו לה אמצעים וציוד חדש על מנת לחזק את הכושר המבצעי שלה.

• המציאות מחייבת

מנכ"ל העירייה רפאל כהן, המתאמן במשך שנים בקראטה נתן את האור הירוק לסדנא ואף משתתף בה. "הסדנא תאפשר מיומנות גבוהה יותר לשוטרים ויחידת הפיקוח, הבאים במגע יום יומי עם אזרחים", סיפר כהן והוסיף, "היא תעניק להם כלים להתמודדות במצבים לא שגרתיים. אני מאמין שלכל העשייה העירונית תהייה תרומה משמעותית לתחושת הביטחון של התושבים וזו מטרה חשובה מאין כמותה. המציאות הקיימת בארץ היא כזאת שאני שוקל להפוך את אימוני היחידה לחלק משגרת הפעילות של היחידה".
מאיר אלדר, שהשתתף בסדנא הוסיף: "ההכשרה תורמת לנו רבות בתפקוד היומיומי במישור הפלילי ומקנה לנו מיומנות ותחושת בטחון רבה להתמודדות צפויה עם אירועי סכינאות בשגרה הביטחונית אותה אנו מכירים זה מכבר".

יחידת השיטור העירובסדנת ההגנה עצמית עם המומחה הבינלאומי טל זילברברג
יחידת השיטור העירובסדנת ההגנה עצמית עם המומחה הבינלאומי טל זילברברג

במהלך הסדנא יעברו המשתתפים תרגילים המדמים סיטואציות אמתיות ויקבלו כלים כיצד לפעול במינימום כוח ובמקסימום נחישות על מנת לשמור על הסדר הציבורי ולפתור מצבים במהירות, במקצועיות ותוך שמירת הסדר הציבורי והגברת הביטחון האישי.
השיטור העירוני כידוע, פועל בתנאים משתנים ומתפתחים, עליהם לגלות מקצועיות, נחישות ולהפעיל כוח סביר במצבי לחץ וסיכון.
"מרחב התמרון של השוטרים מאוד צר ומסוכן ועליהם לעשות זאת במקצועיות רבה", אומר טל זילברברג מנחה הסדנא.

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|