עפולה: חבר המועצה לירז וזאן ישמש כציר בקונגרס הציוני

וזאן שמשמש שעומד בראש סניף כחול לבן בבירת העמק ישמש כציר בקונגרס ה38 שיתקיים במתכונת וירטואלית – עקב הקורונה. צילום: אלבום פרטי

חבר מועצת העיר עפולה, וראש סניף "כחול לבן " בעיר לירז וזאן נבחר לשמש כציר בקונגרס הציוני הל"ז (ה-38) אשר ייערך בימים הקרובים. הקונגרס הציוני – גלגולו העכשווי של הקונגרס הציוני הראשון, אשר התקיים בשנת 1897 בבזל, בו הציג בנימין זאב הרצל את מטרותיה של התנועה הציונית הציונות: "להקים לעם ישראל בית מולדת בארץ ישראל מובטח לפי משפט הכלל".
בקונגרס זה ישתתפו עשרות נציגים מתנועות פוליטיות ואחרות הפועלות למען קידום מטרות הציונות, וביניהם וזאן אשר נבחר לכהן כציר בקונגרס מטעם מפלגת ",כחול לבן".
"זה כבוד גדול להיות חלק מהנבחרים שנבחרו להנחיל לדורות הבאים את הציונות שמשמעותה היום יותר מתמיד לעיצוב מדינת ישראל, מוסדותיה, יעדיה ודמותה. אני גאה שהעשייה הציבורית שלי במועצת העיר עפולה, במיוחד עם הנוער מקבלת וזוכה להערכה ולחיזוק שכזה. אני רוצה להודות לראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ולשר המשפטים אבי ניסנקורן אשר בחרו בי לשמש כנציג המפלגה״.
מאז קמה מדינת ישראל התאימה עצמה התנועה הציונית למציאות של מדינה ריבונית. בין תפקידיה המרכזיים: כינוסו של העם היהודי במולדתו ההיסטורית על ידי עלייה מכל הארצות, שמירה על ההמשכיות היהודית ומניעת ההתבוללות בעם היהודי על ידי קידום חינוך יהודי ועברי וטיפוח ערכי רוח ותרבות יהודיים, מאבק באנטישמיות, הגנה על זכויות יהודים ברחבי העולם, הסברה ציונית, וחיזוק אחדותו של העם היהודי ומרכזיותה של מדינת ישראל בעם היהודי.
וזאן מכהן כחבר מועצת העיר עפולה מזה כשנתיים, מחזיק תיק הנוער, יו"ר ועדת ביטחון ויו"ר ועדת הנצחה לחללי פעולות האיבה. במהלך כהונתו הוא יזם את פרויקט "ואהבת" המחבר בין בני הנוער לבין הגיל השלישי, בדגש על ניצולי שואה.

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|