עפולה: זה לא כל כך נעים לראות גן מוזנח

קשה להאמין: מכרסמים, רטיבות, ביוב בחצר, עובש ופטריות בגן בעפולה. לדברי מספר הורים בגן שקד א' ברחוב וולפסון בעפולה המצב התברואתי במקום בלתי נסבל. "אנחנו רואים צואה של עכברים, חרקים וג'וקים בכל מקום. הרטיבות מתפשטת בכל הקירות, החצר מוזנחת ויש ריח עז של ביוב כתוצאה מנוכחות סמוכה של תחנת שאיבה אזורית. אף אחד לא רוצה שהילד שלו יתחנך במבנה שכזה. אם המצב יימשך נוביל להשבתת הגן". בתגובה לפניית מערכת אתר עמקניוז, אמרו בעירייה: ״אנשי מקצוע יטפלו במפגעים ביום ראשון״

הורים שילדיהם מתחנכים בגן שקד א' ברחוב וולפסון בעפולה, סמוך למגרש הכדורגל הישן של העיר, יצאו השבוע בהאשמות קשות נגד עיריית עפולה ומנהל החינוך. לדברי ההורים, הגן בו מתחנכים ילדיהם מצוי במצב של הזנחה קשה. לטענת ההורים, המפגעים והמטרדים המרכזיים בגן הם רטיבות שמתפשטת במספר קירות בגן, נוכחות של מזיקים, חרקים, ג'וקים ומספר אמהות אף ציינו שארו עכברים בגן. ההורים מציינים כי ההזנחה נראית בכל מבנה הגן, כולל בשירותים, במטבח שמצוי במצב לא טוב בלשון המעטה, בחצר שבה מצויים ספות מטונפות וחפצים לא ראויים למשחקי ילדים ועוד.

• "קורי עכביש וקירות מתקלפים"

אם לילד בן ארבע הלומד בגן סיפרה ל"עמקניוז": "אנחנו רואים צואה של עכברים בכל מקום, ברצפה, במדפים, בחלונות, ויש גם נוכחות של חרקים וג'וקים. הרטיבות מתפשטת בכל הקירות המתקלפים, שחלק ניכר מהם סדוקים. כמו כן החצר מוזנחת, קורי עכביש מכסים את החלונות ויש ריח עז של ביוב כתוצאה מנוכחות סמוכה של תחנת שאיבה אזורית. אף אחד לא רוצה שהילד שלו יתחנך במבנה שכזה. אם המצב יימשך, נוביל להשבתת הגן. פנינו לעיריית עפולה, למנהל החינוך ולמוקד העירוני אך בפועל לא נעשה דבר אחד משמעותי לתקן את הליקויים הרבים. אנחנו חוששים לבריאות ילדנו, הלכה למעשה. אני בטוח שאף אחד ממקבלי ההחלטות בעירייה לא היה רוצה שילד שלו יילמד ויתחנך במבנה שכזה".


"אנחנו רואים צואה של עכברים בכל מקום, הרטיבות מתפשטת בכל הקירות המתקלפים ויש ריח עז של ביוב כתוצאה מנוכחות סמוכה של תחנת שאיבה אזורית. פנינו לעיריית עפולה, למנהל החינוך ולמוקד העירוני אך בפועל לא נעשה דבר אחד משמעותי לתקן את הליקויים הרבים"


קירות מתקלפים ומלאים בעובש במטבחון של גן שקד בעפולה
"צואה של עכברים בכל מקום, ברצפה, במדפים, בחלונות, ויש גם נוכחות של חרקים וג'וקים". המטבחון של גן שקד בעפולה

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• הילדים משחקים בציוד וחומרים שבאו במגע עם צואת עכברים"

אם נוספת הוסיפה: "השבוע ביקרו במקום נציגי משרד הבריאות וגם הם היו מופתעים מהמראות וציינו כי המצב בגן עלול לסכן את ילדנו. ידוע לי שהם העבירו למנהל החינוך מכתב חריף וחמור עם כל הליקויים. לא ייתכן שבשנת 2015 הילדים שלנו יישחקו עם ציוד וחומרים שבאו במגע עם צואת עברים ושיהיו נזילות ביוב מהשירותים ישירות אל חצר הגן. זה מפגע תברואתי חמור ביותר. מעבר לכך, חסרים מושבי אסלות ורשתות לחלונות שיימנעו חדירת חרקים ומזיקים. נתנו הזדמנות לגורמים הרלוונטים לטפל בהזנחה הזו, אך בקשותינו לא טופלו ואנו נדחים כבר תקופה ארוכה. צריך להבין שבמבנה הזה מתחנכים כשלושים ילדים ובמצב הנוכחי זה לא ראוי שהם יתחנכו בו. פנינו גם לגננות בכדי שינסו לקדם את הטיפול בבעיות שהחמירו עם הגשמים האחרים, אבל ידיהן כבולות ואין להן יכולות ממשית ליצור שינוי ולהשפיע", סיכמה האם.

• תגובת עיריית עפולה: "ביום ראשון יתוקנו המפגעים בגן״

בעקבות פניית מערכת עמקניוז לגורמים הרלוונטיים, מעיריית עפולה נמסר בתגובה: ״מיד עם פניית הורים מגן שקד לעיריית עפולה, נערכה העירייה וביום א' הקרוב, יכנסו אנשי מקצוע לתקן את המפגעים בגן, כולל החלפת המטבח לחדש ואביזרי הסניטציה בגן. העירייה תמשיך לפעול כדי לשפר את מצב כל גני הילדים ברחבי העיר״, לשון התגובה.

תחזוקה לקויה ותנאים של עולם שלישי בגן שקד בעפולה
"השבוע ביקרו במקום נציגי משרד הבריאות וגם הם היו מופתעים מהמראות" תחזוקה לקויה בגן שקד בעפולה

 

• תמונות נוספות המעידות על מצבו התחזוקתי הירוד של הגן:

 

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|