עפולה: התושבים ישלמו יותר

"שמח" במועצת העיר, פחות שמח לתושבים. בדיון המועצה אמש, שהתנהל באופן מפתיע על מי מנוחות, אושרה העלאת מיסוי הארנונה. ראש העיר, יצחק מירון, הסביר את העלאת המס ברצון לשמור על רמת השירות לצד סיבות נוספות. חבר המועצה שלום שלמה פנה נרגשות לעמיתיו והזכיר כי הם יצטרכו בקרוב לתת את הדין על ההחלטה בפני הבוחרים לאחר שלטענתו של שלמה, המשטרה תגיש, לדבריו, את כתב האישום נגד ראש העיר. משק בית ממוצע ישלם כ-120 ש"ח נוספים.

מועצת העיר אישרה הערב את העלאת הארנונה בסך של 3 אחוזים נוספים מעבר להעלאה האוטומטית של משרד הפנים. נראה כי הדיון הפומבי שהתנהל בשבועות האחרונים מעל דפי העיתונים ומעל גלי האתר בנושא, עיקרו את הוויכוח והדיון התנהל על מי מנוחות.

יצחק מירון ראש העיר פתח את הדיון ואמר כי הצורך בהעלאת הארנונה נעוצה בביטול תקציבי האיזון של משרד הפנים, עליית שכר המינימום והגידול בהוצאות העירייה שרוצה לשמור על רמת השרות לאזרח,  מירון אמר עוד כי ההעלאה למשק בית ממוצע תהיה של 10 ש"ח בחודש ו-120 ש"ח בשנה והוסיף כי כל מי שזכאי להנחה לא ישלם יותר מתוקף ההנחות שהוא מקבל בלאו הכי.

את הדיון השליו הפר חבר מועצת העיר,שלום שלמה, שפנה לחברי מועצת העיר ואמר כי הוא מזכיר לכולם שהם יהיו אלה שיצטרכו לתת דין וחשבון לבוחרים שלהם ולא ראש העיר שככל הנראה לדברי שלמה לא יסיים את הקדנציה ולא יתמודד בגלל חקירת המשטרה שעתידה להסתיים בכתב אישום לדברי שלמה.
סגן ראש העיר מומו לוי לא נשאר חייב והזכיר לשלמה כי גם מולו הוגשה תלונה במשטרה על הדלפת מידע מישיבות ועדות העירייה אולם שלמה הגיב בביטול ואמר כי המשטרה לא מתייחסת ברצינות לתלונה וכי התנועה לאיכות השלטון התייצבה לצידו בבית המשפט.

יש לציין כי לצד חברי האופוזיציה אבי אלקבץ, שלום שלמה, חביב פרץ ויהודה אלמקייס שהצביעו נגד ההצעה, גם אייל כץ ודוד סויסה חברי הקואליציה נעדרו מן ההצבעה והצביעו ברגליים כנגד ההצעה.

למרות דברי שלום שלמה ולמרות טענה שהעלה אלמקייס בשמם של חסרי היכולת לשלם עברה ההצעה ברוב קולות הקואליציה כאמור בשקט יחסי.