עפולה: השר בישר על "מחיר למשתכן" בעיר

אם מישהו היה צריך הוכחה נוספת לתנופה האדירה בה נמצאת העיר עפולה, אפשר היה לקבלה בביקור שר השיכון והבינוי גלאנט וצמרת משרדו בעיר, במהלך הסיור הרעיף השר מחמאות על ראש העיר מירון ומינהל ההנדסה בעירייה ומעל לכל התרשם מתנופת הבנייה, בתום הביקור בישרו אנשי משרדו של השר כי דירות ברובע C1 ייכללו בפרויקט הדגל של משרד השיכון "מחיר למשתכן". צילום דוברות עפולה

שר השיכון והבינוי יואב גלאנט הגיע השבוע לביקור ראשון בעיריית עפולה אליו התלוו ראשי משרדו וחברת עמידר, אליו גם נלוותה חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס.
ניכר היה כי למרות שמדובר בביקור ראשון, גלאנט מכיר היטב את הפוטנציאל של העיר ומאמין ביכולת המינוף שלה ומתכונן לעשות כל שביכולתו על מנת שיכולת המינוף הזו תביא את העיר עפולה לגבהים להם היא ראויה.

ניתן  עוד לומר שהעובדה שראש לשכתו של השר הוא חבר מועצת העיר עפולה דוד סויסה,  מהווה ללא ספק חיזוק משמעותי לעיר במשרד ונראה היה כי גם סויסה מרגיש להוט להצליח לתרום לצמיחת העיר בתפקידו החדש.

 

השר גלאנט עם מירון בישיבה משותפת
ישיבה משותפת של ראש העיר של עפולה מירון והשר גלאנט ואנשי משרדו עם ח"כ אורלי לוי – אבקסיס

 

אחרי התכנסות קצרה בלשכת ראש עיריית עפולה מר יצחק מירון ירדו כולם לחדר הישיבות בעירייה שם הציג ראש העיר מירון בפני השר וצוות משרדו את תנופת הבנייה והפיתוח בעיר בשנים האחרונות ואת החזון לעתיד.

כאמור ניכר היה כי השר הגיע מוכן ולמד את החומר היטב ולא אחת ניגש עם מירון לתצלום האוויר הממוקם בפינת החדר כדי לעמוד מקרוב על מיקומי השכונות החדשות ועל אפשרויות ההתרחבות שלהם.

מירון סקר בפני השר את ההתפתחות המואצת של רובע יזרעאל ואת ההכנות להקמת כל התשתיות ברובע C1 ע"י צוות מינהל ההנדסה בראשות ישראל קנטור מהנדס העיר.
מירון ולאחר מכן גם צוותו של גלאנט  אמרו כי העובדה שמינהל ההנדסה בעפולה יודע להעמיד את כל התשתיות לבניה ואינו תלוי בחברות חיצוניות מקלה מאד על כל מי שמעוניין לבנות בעיר.
מירון אף התגאה בעובדה שקבלן או יזם שזוכה במכרז יכול תוך שלושה חודשים להתחיל לבנות בניינים זמן המתנה קצר לכל הדעות.

 

ראש העיר של עפולה מירון מציג לשר על גבי המפה את תנופת הבנייה
ראש העיר של עפולה מירון מציג לשר על גבי המפה את תנופת הבנייה

 

בנוסף הדגיש  מירון כי עדות לתנופה הגדולה בה נמצאת העיר היא העובדה שמעיר שנבנתה אך ורק ע"י קבלנים מקומיים הפכה עפולה לאבן שואבת לחברות בניה ויזמים מכל רחבי הארץ.

מירון הסביר כי ברור לכולם כי היזמים וכל מי שמשקיע או עובר לעיר עפולה מריח את הפוטנציאל הגלום בעיר עם השקת קו הרכבת באוגוסט 2016 דבר שיביא למינוף אדיר של העיר שמוכנה לקליטת כל מי שירצה לגור שנמצאת 17 דקות נסיעה מחיפה על כל המשתמע מכך.

בהמשך הציג מירון לאנשי משרד השיכון  את אחד מאבני הדרך המתוכננים בעיר בשנים הקרובות, הקמת הבניין לדיור בר השגה בכניסה לעיר ע"י חברת גב ים שתקים מגדל עם כעשרים קומות ובו כ – 90 יחידות דיור בשכירות מוגבלת לשלוש שנים למי שיבחן את העיר עפולה למגורים. הייחודיות של המגדל בן ה-21 קומות, הזה תהיה בשטחי המסחר שיהיו בו לצד גן ילדים ומעון צמודים בבניין ומחיר שכירות מסובסדת וחניון תת קרקעי גדול, כדי למשוך צעירים לבחון מעבר לעיר עפולה.
ניכר היה כי הרעיון והיוזמה של פולה הרשימו מאד את השר ואנשיו.

בהמשך התייחס מירון לבקשות של העירייה ממשרד השיכון להשתתפות בשיקום השכונות בעפולה עילית ובגבעת המורה שיקום שהעירייה החלה אמנם לבצע חלקית מתקציבה אבל היא זקוקה לתמיכה משמעותית של המשרד.

 

גלאנט הבטיח כי הוא ואנשיו יעשו הכל על מנת שממשלת ישראל תמנף את האזור לא רק בהיבט של משרד השיכון ב"מחיר למשתכן".
(ב.א:  מסלול מחיר למשתכן שמציע דיור במחיר מופחת לכאלה שמעולם לא הייתה דירה ברשותם (חסרי דירה) המסלול כולל חמישה שלבים עד לזכייה בדירה זולה)

 

השר גלאנט עקב כאמור בעניין אחרי הסקירה של מירון ובסיום הדברים הודה לו על הביקור ועל הסיור בו הוצגה לו היכולת הגלומה של העיר  ואמר שהוא מכיר את העיר וכי יש לה פוטנציאל גדול וצריך  להשקיע בה כדי לקדם אותה כבירת העמק וכמפתח לאזור הצפון.
עוד הוסיף השר כי ממשלת ישראל צריכה להתייחס לעפולה כעוגן בתוכנית לשנות את מפת ההתיישבות בארץ והרחבתה אל מעבר לגבולות גדרה חדרה. הוא אמר כי העיר עפולה נמצאת בצומת מרכזית במדינת ישראל ומצד שני נמצאת על הגבול לפני השטחים ההרריים של צפון המדינה והבטיח כי הוא ואנשיו יעשו הכל על מנת שממשלת ישראל תמנף את האזור לא רק בהיבט של משרד השיכון במחיר למשתכן ושיכון שכונות ותוכניות נוספות, אלא גם בנושאי חינוך, תעסוקה והעברת מפעלים עתירי ידע מהמרכז לכיוון עפולה ובמגוון נושאים נוספים שיועילו לפיתוחה המואץ.
אחרי המפגש יצאה הפמליה לסיבוב ברחבי העיר החל בשכון עובדים, תחנת הרכבת הנבנית , מתחם C1 שבנייתו החל, בשיקום השכונות בעפולה עילית ברח' יצחק שדה, בבנייני רח' קונטיקט בגבעת המורה ולסיום התארחו כולם לארוחת הצהריים בבית אורי ב"קפה בגבעה" בגבעת המורה.

 

מירון בסיור  עם אורחו בפרויקטים שונים בעפולה
מירון בסיור עם אורחו בפרויקטים שונים בעפולה