עפולה: הרחוב החדש והגביע האבוד של משפחת שרון

עיריית עפולה חנכה רחוב על שמו של ראש הממשלה ה-11 של ישראל אריאל שרון ז"ל. במהלך הטקס העניק ראש העיר אבי אלקבץ גביע עתיק ע"ש של בנו של שרון, גור ז"ל, שחולק לפני 40 שנה למנצחים במהלך הסוסיאדה שבה היה משתתפים משפחת שרון מדי שנה. צילום: דוברות עיריית עפולה

בטקס עירוני מרגש חנכה עיריית עפולה רחוב חדש על שמו של ראש הממשלה ה-11, אריאל שרון ז"ל. הטקס נפתח בבית המוסיקה העירוני בהשתתפות ראש העיר אבי אלקבץ, מ"מ ראש העיר חביב פרץ, חברי מועצת העיר, השר לשעבר ויקיר העיר אלי אפללו, חברי הנהלת העיר, גלעד שרון, נציגי העמותה להנצחת זיכרו, לוחמים שלחמו תחת פיקודו של אריאל שרון במלחמת יום הכיפורים, בני נוער, גמלאים ותושבי העיר שבאו להשתתף ולכבד את זכרו.
ראש העיר אלקבץ התייחס בנאומו לפרקים המפוארים בחייו של אריאל שרון ולזכויות היסוד הרבות שלו בבניינה של מדינת ישראל ובבניינו של צה"ל. ראש העיר סיפר לבנו של שרון גלעד כי הוריו היו מבקרים מדי שנה בעפולה באירועי הסוסיאדה, עוד שהיה שר החקלאות ופרש חסותו על האירוע. מארגני הסוסיאדה דאז ידעו להוקיר תודה לשרון וקראו למקצה הנוער על שמו של גור שרון ז"ל, בנו בכורו של אריאל שרון שנהרג באופן טראגי, בעודו ילד בן 11. אריאל שרון נהג להגיע לסוסיאדה ולהעניק לזוכים את הגביעים על שם בנו, להתרגשותם הרבה של התושבים. בהמשך הפתיע אלקבץ את שרון כאשר העניק לו גביע מימי הסוסיאדה ה-14 (1979) עם שמו של גור ז"ל מוטבע עליו אותו איתר מנהלת התחרות בעבר שמואל בר תור.

גלעד שרון, אלקבץ ואפללו עם הגביע האבוד
גלעד שרון, אלקבץ ואפללו עם הגביע האבוד

המחווה המיוחדת ריגשה את שרון עד דמעות והוא הודה בחום לראש העיר, לעובדי העירייה ולבני הנוער אשר היו שותפים לבניית הטקס, וציין כי זמן רב לא נכח בטקס הנצחה מכובד כל כך לאביו.  יש לציין כי במהלך הטקס ביצעה להקת צעירי עפולה את השיר "שנינו מאותו הכפר", אשר בוצע גם בטקס ההלוויה הממלכתי לאריאל שרון שנערך בכנסת ב-2014 והתזמורת הייצוגית העירונית של הקונסרבטוריון ביצעה מחרוזות שירים ממלכתיות וביניהם מחרוזת שירי ירושלים, השיר "מחר" של נעמי שמר וכמובן את ההמנון הלאומי.
בתום טקס ראש העיר וחברי ההנהלה ערכו לגלעד שרון ולאורחים סיור בעיר עד למיקום רחוב אריאל שרון, בו התקיים טקס הסרת הלוט מעל שלט הרחוב החדש המחבר בין רחוב ירושלים לבין רחוב קהילת ציון וגובל בשטח עליו נערכה הסוסיאדה מה שהיווה סגירת מעגל מרגשת עבור משפחת שרון.