עפולה: העירייה תחלק כ-2,000 מחשבים לילדי העיר

לפני כחודשיים עמד מספר המחשבים שיחולקו לתלמיד העיר במסגרת תכניות שונות על כאלף ובעקבות הסגר השני הצליחה עיריית עפולה להכפיל את כמות המחשבים שיחולקו לתלמידי עפולה לאלפיים מחשבים בשנת הלימודים הקרובה

בעיריית עפולה יחלקו לתלמידי העיר בשנת הלימודים תשפ"א למעלה מ- 2,000 מחשבים במסגרת יוזמות ותכניות שונות. לשם כך עסקו בחודש האחרון במינהל החינוך העירוני לאיתור תלמידים ומשפחות שאין ברשותם מחשבים על מנת לצייד אותם או את בית הספר בו הם לומדים בכלי עבודה חיוני זה שיאפשר להם נגישות טכנולוגית ללמידה יעילה מרחוק.
כזכור, בשנה הקודמת חילקה הרשות המקומית למעלה מ- 1,000 מחשבים במסגרת התוכניות השונות והשנה היא צפויה להכפיל את מספר המחשבים שיחולקו ברחבי העיר לתלמידים במטרה לרשת באופן מקסימלי את מערכת החינוך הן עבור בתי הספר, הצוותים החינוכיים, המורים והתלמידים על מנת להגביר את הלמידה המתוקשבת.
במסגרת פרויקט "מחשב לכל ילד" יחולקו השנה לתלמידי עפולה 317 מחשבים נייחים שיסופקו לבתי התלמידים. על פי המודל סוקר מטעם הפרויקט ביקר בבתי המשפחות ולאחר בחינת הקריטריונים אישר את הקצאת המחשב ל- 317 משפחות שאין בביתן מחשב. ההשתתפות עבור הפרויקט עבור המשפחות המשתתפות עומדת על סכום של 270 שקלים בלבד מתוך עלות כוללת של 1,400 למחשב כאשר את ההפרש ממנות עיריית עפולה, משרד ראש הממשלה ומפעל הפיס. יש לציין כי מלבד המחשב והתכונות שבתוכו זכאים התלמידים ל-30 שעות הדרכה מרחוק, אינטרנט חינם לשנה, מימון לתשתית, תמיכה טכנית ואחריות על המחשב.
מיזם נוסף הינו "מחשב לכל הכיתה" במסגרתו יסופקו השנה ל- 349 תלמידי כיתות ד' מחשבים. במסגרת הפרויקט שהתחיל לפני שלוש שנים נבחרו 8 בתי ספר על פי "מדד טיפוח" שקבע משרד החינוך ומשפיע על סל הטיפוח הבית ספרי הכולל תכניות העשרה ועוד. על פי התכנית השתתפות ההורים במימון הפרויקט הינה 350 ש"ח ואת יתרת התשלום למחשב בעלות של למעלה מאלפיים שקלים ממנות הרשות המקומית, משרדי הממשלה ומפעל הפיס.
יוזמה שלישית שנולדה בעקבות יוזמת "מחשב לכל הכיתה" ומבקשת להקל על הוריי תלמידי כיתות ד' בחמישה בתי הספר הנותרים היא "מחשב מראש העיר" במסגרתה יחולקו 306 מחשבים לחמישה בתי ספר נוספים שטרם קיבלו מחשבים. היוזמה המקומית של ראש העיר נולדה בעקבות "הלמידה מרחוק" והוחלט להשיקו למרות שלא נמצא כל סבסוד או סיוע ממקורות מימון חיצוניים נוספים אלא במימון שווה של הרשות המקומית וההורים כאשר המחשב כולל ביטוח לשלוש שנים ותוכנות מאושרות. חשוב לציין כי יוזמה זו היא רשות ואינה מחייבת את ההורים.
פרויקט רביעי שייך למשרד החינוך ובמסגרתו יסופקו כ-1000 מחשבים ניידים למשפחות שידם אינה משגת בכל שכבות הגיל. במסגרת הפרויקט תוקם  ספריית השאלה של מחשבים לתלמידים שזקוקים והם יחולקו מיד עם קבלתם.
פרויקט אחרון נקרא "מתחשבים" במסגרתו יחולקו 67 מחשבים לתלמידי כיתות יא'-יב' לקראת בחינות הבגרות. מי שעומד מאחורי היוזמה הוא "בית הנשיא" ששם לו כיעד לצמצם את הפער הדיגיטלי שאין ברשותם מחשב. כחלק מהיוזמה  אוספים מחשבים משומשים מתקנים אותם ומספקים אותם בהשאלה תמורת צ'ק פיקדון לתלמידים הניגשים לבגרויות על מנת לקדם חינוך שוויוני והרחבת סל הכלים לתלמידים מכל שכבות האוכלוסייה בדגש על קידום הישגי הבגרויות. הרשות המקומית שותפה לפרויקט וממנת 450 ₪ עבור כל מחשב לתלמיד. 

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|