עפולה: העדה האתיופית בעפולה מתחדשת במרכז מורשת

השבוע נחנך בשעה טובה מרכז המורשת ליהדות אתיופיה בעפולה לאחר שהתקבלו כל האישורים הנדרשים. ראש העיר אלקבץ: "הגיע הזמן שיהיה לעדה בית ראוי לפעילויות"

רגע לפני חג הפסח התחדשה הקהילה האתיופית בעפולה במרכז מורשת חדש שיהווה בית מפגש ופעילות לכלל הקהילה. חנוכת המבנה שעלותו כ-5 מיליון שקלים התאפשרה לאחר שיו"ר עמותת "מרכז מורשת ליהודי אתיופיה עפולה" סולומון יאסו יחד עם אביי דג'ן וחבר המועצה הנוכחי דני דסטה שילבו ידיים יחד עם ראש העיר אבי אלקבץ ומהנדס העירייה ישראל קנטור הצליחו להשיג את האישורים הנדרשים להפעלת המקום.

המרכז החדש ישמש הן כמיני מוזיאון שיאפשר לבני הקהילה לשמר את המסורת העשירה, לארח מבקרים ולהציג בפניהם את ההיסטוריה המרתקת, להנציח ולתת כבוד לראשי העדה ומנהיגיה, לציין את החגים יחדיו והן כבית ומרכז שבו יוכלו לקיים אירועי שמחה וחלילה אבלות של בני הקהילה.

טקס החנוכה התקיים בהשתתפות ראש העיר אבי אלקבץ, סגניו חביב פרץ ושלמה מליחי, מנכ"ל העירייה שלום שלמה, חברי המועצה מבני העדה בהווה ובעבר דני דסטה ואביי דג'ן, חברי מועצה עדיאל אילוז, לירז וזאן ונגה שרון, רבנים וקייסים, יו"ר העמותה למרכז מורשת יהדות אתיופיה בעפולה סולומון יאסו ואורחים מבני הקהילה. כמו כן נכח איש חינוך ד"ר חיים פרי מייסד 'דרך הכפר' המחובר לקהילה שחינך דורות מבניה שהגיע מלווה בנציגי יהדות ארה"ב וחברי איפא"ק.

במהלך חנוכת המבנה נהנו הבאים מהטקסים המסורתיים, אוכל אותנטי, מוזיקה מרגשת וריקודים של בית. ראש העיר אלקבץ נשא דברים ואמר: "הבטחות יש לקיים לא בסוף קדנציה אלא דווקא בתחילתה כדי שניתן יהיה להשתמש בבית לאורך כל הקדנציה. תקצבנו את המקום הזה במיליונים כדי שהיה לקהילה בית ומקום מפגש ראוי לפעילות כי כאשר מכבדים את העבר יש עתיד".