עפולה: הניצחון הגדול של ליניר

בגיל שלוש עבר ליניר חזיזה מעפולה אירוע מוחי, אבל הנכות לא עצרה אותו בדרך לזכייה במדליות זהב בכדור ברזל ובריצה במקצה הפראלימפי באליפות התיכונים הארצית. צילום: אורט בן גוריון עפולה

כשליניר חזיזה מעפולה היה רק בן 3 הוא עבר אירוע מוחי, צנתורי ראש ואשפוזים ממושכים והוא הוגדר נכה מאה אחוז. 13 שנים אחרי הצליח ליניר להוכיח לעצמו ולכולם כי הוא ווינר אמיתי כאשר הצליח לקטוף שתי מדליות זהב באליפות התיכונים במקצה הפראלימפי.
למרות נכותו לומד חזיזה בתיכון רגיל לחלוטין "אורט בן־גוריון" בעפולה, הוא נחשב לתלמיד טוב ואהוב על חבריו ומתאמן ארבע פעמים בשבוע בכדור נוצה. הוא מרבה לעסוק בספורט ולפני כשבוע קטף את המקום הראשון בריצת 80 מטר ובהדיפת כדור ברזל, באליפות שהתקיימה באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף.
לאחר הזכייה המרגשת סיפרה מנהלת בית הספר שלו, איריס קרל, אמרה: "ליניר מנצח את כל המגבלות, מפגין עוצמה ונחישות, והביא לנו כבוד ענק בשתי מדליות הזהב שהשיג. יש לו סייעת צמודה בבית הספר שמסייעת לו בתחום הלימודי ואנחנו גאים בו מאוד על הדרך שהוא עשה ועושה".
ראש העיר אבי אלקבץ בירך אף הוא את ליניר לאחר הזכייה: "ליניר הוא ההוכחה לכך שאין דבר העומד בפני הרצון, כבוד גדול לתיכון אורט בן גוריון, למשפחת חזיזה הנהדרת ובמיוחד לאבא יוסי, איש ספורט בכל רמ"ח איבריו שליניר ינק ממנו את האהבה לספורט וכמובן לליניר שלא ויתר לעצמו על אף הקושי והוא מהווה מודל לחיקוי עבור כולנו. אנחנו גאים בו, במשפחתו, ובמערכת החינוך שלנו על הדרך הנפלאה שהם עשו".

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|

נוף הגליל על הפודיום

|

"יש תקופות טובות ויש תקופות שפשוט כלום לא הולך"

|