"עפולה היא עיר יהודית ומי שלא טוב לו עם העובדה הזאת, מוטב שלא יגיע לכאן"

פרסום החלטת בית המשפט העליון בנושא פרשת הקרקעות במורדות עפולה הצעירה עוררה הדים רבים ברחבי העיר. ראובן יוקלר: "לפסק הדין תהיה השפעה על הבחירות בעיר". שלמה מליחי: "אני מציע ליפי הנפש שלא אכפת להם שעפולה תהפוך לעיר מעורבת, להפנים שגם בן גוריון וגם בגין, רצו שעפולה תהיה יהודית"

החלטת שופטי בית המשפט העליון להותיר את מכרז הקרקעות במורדות עפולה עלית על כנו, כפי שפורסם לראשונה באתר עמקניוז, עורר גל של תגובות ברחבי העיר. תושבים בעיר וברשתות החברתיות הביעו חשש מההחלטה, לצד כאלה שטענו שלא מדובר בהחלטת הרת גורל.


אפשר להתיפייף ולדבר על דו קיום אבל לכולם ברור שאפשר לחיות בדו קיום כאשר כל אחד גר בישוב שלו. אנחנו שומרים על יחסי חברות מצוינים עם שכנינו הערבים גם כאשר כל אחד גר בישוב שלו".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ממלא מקום ראש העיר שלמה מליחי היה נחרץ מאוד השבוע ואמר: "אני מכבד את בית המשפט אבל אני לא מתכוון לתת יד להפיכת עפולה לעיר מעורבת. עפולה היא עיר יהודית וכך תישאר וכמו שבקיבוצים מסביבנו, שרובם מצביעי שמאל, לא מאפשרים לערבים לגור אצלם, עלינו לעשות הכל בכדי למנוע את הסחף גם אצלנו. אני מציע ליפי הנפש שלא אכפת להם שעפולה תהפוך לעיר מעורבת, להפנים שגם בן גוריון וגם בגין, רצו שעפולה תהיה יהודית. שוב, עפולה היא עיר יהודית ומי שלא טוב לו עם העובדה הזאת, מוטב שלא יגיע לכאן.
אפשר להתיפייף ולדבר על דו קיום אבל לכולם ברור שאפשר לחיות בדו קיום כאשר כל אחד גר בישוב שלו. אנחנו שומרים על יחסי חברות מצוינים עם שכנינו הערבים גם כאשר כל אחד גר בישוב שלו".


ראובן יוקלר

ראובן יוקלר, חבר מועצת העיר: "צריכים לבחון את פסק הדין הזה והשלכותיו לעומק ולאורך זמן. אני חושב שתהיה לו השפעה רבה גם בשנת הבאה, בבחירות המוניציפאליות.
יהודה אלמקייס, חבר מועצת העיר עפולה אמר בעקבות ההחלטה כי הוא חרד לגורל המדינה ולא רק לגורל השכונה, "ההחלטה של שופטי בית המשפט העליון מצערת והיא תשפיע משמעותית על העיר. צריך לדעת איך להיערך לה. מגיע קרדיט רב לאילן וקנין על המאבק שהוא ניהל לאורך כל הדרך".
ד"ר בוריס יודיס, סגן ראש העיר: "אני, כמו כל אזרח שומר חוק בישראל, מקבל את ההחלטה של בית המשפט, אבל לא מסכים עם חלק מהדברים שנוגדים את השקפת עולמי. העובדה שחלק מהערעורים לא  התקבלו מדברת בעד עצמה".

דוד דואייב
דוד דואייב

דוד דואייב, שהכריז על התמודדותו לראשות העיר אמר: "כמו שאני לא רואה שתקום שכונה יהודית באום אל פאחם, אני לא מבין למה צריך לאפשר שתקום שכונה של תושבים לא יהודים בעפולה עלית"
בעיריית עפולה אמרו בתגובה להחלטה כי הם אינם מעורבים בנושא.
תושב העיר שמעורה בפרשה אמר היום ל"עמקניוז": "יש הרבה מאוד תושבים שמופתעים מאוד מההחלטה הזו. הייתה ציפייה שבית המשפט העליון יעמוד מאחורי ההחלטה של השופט ד"ר אברהם אברהם אבל המציאות הוכיחה אחרת. הסיפור הזה עוד לא נגמר לדעתי ועוד נשמע עליו רבות".