עפולה: הושלמה רכישת מזרקי אפינפרין לכל בתי הספר בעיר

בעקבות מותה של תושבת הצפון שהייתה רגישה לחלב, סיימה עיריית עפולה באמצעות מינהל החינוך העירוני את רכישתם של מזרקי אפינפרין לכל בתי הספר בעיר ובימים אלה מסתיים נוהל רכישה גם לגני הילדים. צילום: עיריית עפולה

חודשיים בדיוק לאחר הטרגדיה הנוראית במהלכה נפטרה תושבת חצור הגלילית בת 22 לאחר שאכלה קינוח שהכיל חלב במסעדה בשרית כשרה ובעיריית עפולה ומינהל החינוך העירוני סיימו מבצע מהיר לחידוש מלאי מזרקי אפינפרין (אפיפן) לכל בתי הספר בעיר.
מיד לאחר האירוע הנורא עלה הנושא לכותרות ובבדיקת רענון התגלה כי בשנת 2018 חוקק חוק המחייב אחזקת מזרקים שכאלה בבתי הספר ובמוסדות ציבור וזאת על מנת לאפשר טיפול המציל חיים במקרה של תגובה אלרגית מסכנת חיים. למינהל החינוך הגיעו פניות וביניהם של חבר המועצה עדיאל אילוז וכן של הורים מודאגים וראש העיר אבי אלקבץ הנחה את הגורמים המקצועיים לבדוק את הנושא באופן מידי ובהתאם לצורך לרכוש מזרקים עבור כלל בתי הספר בעיר ולחדשם מדי שנה שכן המזרקים בתוקף לשנה אחת בלבד.
מי שהוביל את הנושא החשוב הוא קב"ט מוסדות חינוך איתי שלמה שיחד עם מנהלי מוסדות החינוך ברשות סיימו את חידוש מלאי המזרקים ורכישה של חדשים שיהיו נגישים וגלויים למורים לצד שלט כתוב בשפות שונות כגון עברית, אנגלית, רוסית, אמהרית וערבית. בבתי הספר דאגו להסמכה שהועברה ותועבר לכלל צוותי עובדי ההוראה במוסד. יש לציין כי בימים אלה מסתיים נוהל הצעות המחיר עבור רכישת המזרקים לגני הילדים בעיר לאחריה תבוצע רכישה ויחולקו בגנים כלל המזרקים שנרכשו.
"בריאות, בטיחות ובטחון הילדים שלנו הינו הדבר הראשון בסדר העדיפויות שלנו" אמר השבוע קב"ט מוסדות החינוך איתי שלמה והוסיף: "מיד לאחר המקרה המצער בראש פינה הנחה ראש העיר לטפל בנושא ולהבהיר למנהלי המוסדות את החשיבות וכך עשיתי. אני שמח שסיימנו את המבצע בצורה חלקה ומהירה ומקווה בע"ה שהמזרקים הללו יישארו ללא שימוש". 

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|