עפולה: הושלמה רכישת מזרקי אפינפרין לכל מוסדות החינוך

עיריית עפולה רכשה עבור כל בתי הספר וגני הילדים בעיר מזרקי אפינפרין על מנת לאפשר טיפול המציל חיים במקרה של תגובה אלרגית מסכנת חיים. צילום: עיריית עפולה

עיריית עפולה השלימה את רכישתם של מזרקי אפינפרין (אפיפן) לכל מוסדות החינוך בעיר על מנת להציל חיים במקרה של תגובה אלרגנית בקרב תלמידים בעלי רגישות.
מזרק אפּיפּן הינו מזרק אוטומטי המשמש להזרקת כמות מדודה של אדרנלין (אפּינפּרין), לרוב במקרה של אנפילקסיס או תגובה אלרגית קשה, לא תקינה ומהירה של מערכת החיסון לחומר מסוים המתפקד כאלרגן, במהלכה משתחרר חומר בשם היסטמין העלול לגרום לתסמינים של קשיי נשימה, לחץ דם נמוך, עלפון, פריחה וגירוד ואף להרחבה של כלי הדם וסגירת דרכי הנשימה עקב בצקת בצוואר או בפנים.
את היוזמה העלו ראש העיר אבי אלקבץ וחבר המועצה עדיאל אילוז כבר לפני מספר חודשים ומי שהוביל את הנושא החשוב הוא קב"ט מוסדות חינוך איתי שלמה שיחד עם מנהלי מוסדות החינוך ברשות סיימו את חידוש מלאי המזרקים ורכישה של חדשים שיהיו נגישים וגלויים למורים ולגננות לצד שלט כתוב בשפות שונות כגון עברית, אנגלית, רוסית, אמהרית וערבית. במוסדות החינוך דאגו להסמכה שהועברה ותועבר לכלל צוותי עובדי ההוראה במוסד.
קב"ט מוסדות החינוך איתי שלמה, אמר: "בריאות, בטיחות ובטחון הילדים שלנו הינו הדבר הראשון בסדר העדיפויות שלנו. אני שמח שסיימנו את המבצע בצורה חלקה ומהירה ומקווה בע"ה שהמזרקים הללו יישארו ללא שימוש".