עפולה: הופסקה פעילותם של 18 אוטובוסים

18 נהגים של "סופרבוס" עוכבו לחקירה. הפעילות נערכה בעקבות חומרי חקירה שהצטברו במשטרת ישראל אודות ליקויי בטיחות חמורים באוטובוסים בין היתר בעקבות ליקויי בלמים. מנכ״ל החברה זומן לחקירה

בעקבות חומרי חקירה שהצטברו במשטרת ישראל אודות ליקויי בטיחות חמורים באוטובוסים המסיעים נוסעים בקווים עירוניים ובינעירוניים בכל יום של חברת סופרבוס, ביצעו היום בשעות הבוקר המוקדמות שוטרי ובלשי אגף התנועה פעילות גלויה וסמויה ע"מ לאתר את האוטובוסים לצורך בדיקות תקינות.
השוטרים המתינו לנהגים לפני עלייתם להגה בכדי למנוע את נסיעתם עם ליקויי בטיחות ובכך למנוע מלסכן את הנהג ונוסעיו.

בדיקת המשטרה במהלך הפעילות לאיתור אוטובוסים עם ליקויי הבטיחות
איתור אוטובוסים עם ליקויי בטיחות חמורים במהלך הפעילות המשטרה

כאמור, במהלך הפעילות נבדקו ע"י בוחנים סיירים מאגף התנועה בסיוע של ניידות בטיחות של משרד התחבורה 24 אוטובוסים של החברה ונמצאו מתוכם 18 אוטובוסים עם ליקויי בטיחות חמורים, בין היתר ליקויים במערכות ההיגוי והבלימה, דלתות מוטרדות, תקלות חשמל, מושבי נוסעים לא תקינים ועוד עבירות תקינות נוספות.

ספסל עם ליקויי בטיחות מסכן נוסעים שהתגלה במהלך הבדיקה
ספסל עם ליקויי בטיחות מסוכן שהתגלה במהלך הבדיקה

בסיום בדיקות התקינות עוכבו לחקירה במשרדי החקירות של אגף התנועה 18 נהגים הנמנים כעובדי החברה בחשד לנהיגה ברכבים ציבורים עם ליקויי בטיחות.
עוד עולה מהחקירה כי הליקויים דווחו בעבר לגורמים בחברה וככל הנראה לא טופלו כנדרש. בסיום החקירה שוחררו הנהגים.
בנוסף לנהגים עוכבו לחקירה, עוד שלושה סדרנים וקצין הבטיחות בתעבורה, וכן זומן לחקירה מנכ"ל החברה מתוקף אחריות שילוחית.

מדוברות סופרבוס נמסר: "בטיחות הנסיעה ובטיחות הנוסעים הם הדבר העומד בראש סדר העדיפויות של החברה, והחברה אינה חוסכת ולא תחסוך כל משאב בתחום זה. כל ליקוי שנמצא מטופל באופן מידי ומרבית הליקויים שהתגלו היום כבר טופלו, כך שמרבית האוטובוסים ממתינים לאישור המוסכים המורשים כדי לחזור לשירות".