עפולה: ב"שחקים" קוראים לתושבים לפתח מיזמים קהילתיים

המיזמים שיוגשו יועברו לוועדה מיוחדת במהלכה יבחרו המיזמים הזוכים בהתאם לרעיון, לצורך ולהשפעה בקרב התושבים

רבים מאיתנו חושבים לא מעט על רעיונות ורוצים לפתח יוזמות שנוגעות באתגרים או בעיות הקשורות למקום או לקהילה בה אנו חיים, רק שהדבר לא תמיד מתאפשר בעקבות חוסר ידע, ליווי ותקציבים.
רשת 'שחקים', שמפעילה יוזמות רבות בעיר עפולה לכלל התושבים, יוצאת בימים אלו בפרויקט "יזמות קהילתית" וקוראת לתושבי העיר להוציא את הרעיונות שלהם לפועל. בהודעה רשמית שיצאה בשבוע האחרון, קראה הרשת לתושבים לחשוב על מיזם קהילתי מקורי שישפיע על הסביבה בה הם חיים. המיזמים שיוגשו יועברו לוועדה מיוחדת במהלכה יבחרו המיזמים הזוכים בהתאם לרעיון, לצורך ולהשפעה בקרב התושבים. המיזמים יזכו בליווי צמוד לפרויקט, מתחילתו עד סופו, כולל סכום כספי להוצאת המיזם לפועל.
"זאת זכות אדירה", אומרת אמילי זיידל, מנהלת בית ויצ"ו ותחום בינוי הקהילה, "אני עובדת עם המון אנשים במהלך הדרך ולעיתים קרובות אני שומעת רעיונות מדהימים שאין ספק שצריך להפוך אותם למציאות. התושבים בעיר מאוד מעורבים, רוצים לקחת חלק פעיל ולהשפיע על אחרים, עכשיו יש להם הזדמנות".
רשת "שחקים" מתמקדת בימים אלו במגוון יוזמות חדשות בהתאם לצרכי התושבים ומפתחת את תחום היזמות תוך שילוב בין יזמות עסקית לחברתית.
דניאל בן, מנכ"ל הרשת: "פרויקט "יזמות קהילתית" יוצא לפועל אחרי שנעשתה עבודת שטח ארוכת טווח בכל הנוגע לבדיקת צרכי התושב. כתוצאה מהתהליך החלטנו לפתח יוזמות רבות, מקומיות וארציות שייצאו לאור בשנה הקרובה וידגישו, הלכה למעשה, את החזון לשמו אנחנו כאן, לפתח ולהנגיש את תחום התרבות, הפנאי והספורט לכל תושב, בכל גיל ולפתח את נושא החדשנות בעיר עפולה. יש למה לחכות".