עפולה: בשבת מפצחים תרבות פעם שניה!

שנה אחרי ההצלחה הגדולה של פסטיבל 'מפצחים תרבות' הראשון, יצא לדרך בשבת הקרובה פסטיבל 'מפצחים תרבות' 2 שאמור להיות גדול יותר, עשיר ומגוון יותר ועם הרבה יותר משתתפים וקהל. אחרי קמפיין ארצי ברשתות החברתיות וגיוס תרומות וחסויות, בשבת החל בשעה 16:00 יגיע הדבר האמיתי. פסטיבל מפצחים 2 אם אתם לא שם אתם לא!

 

לפני כשנה קרה דבר בעפולה כשחבורת צעירים בני העיר, בראשות צוות היולה בר ותנועת תרבות, הרימו פסטיבל רחוב שכמותו טרם נראה בעפולה. קרוב ל – 5000 איש הציפו את רחוב השרטט באזור התעשייה בעיר לערב של מופעי רחוב והופעות של כוחות מקומיים.

בראיון שקיימתי למחרת היום עם ענבל גרינברג ומור ליפשיץ, שהיו מצוות ההפקה, דיברנו על האתגר של השנה הבאה של הפסטיבל ושתיהן הסכימו עם האתגר הגדול והבטיחו כי יעמדו באתגר לקראת השנה הבאה.

בשבת הקרובה החל מהשעה 16:00 באותו רחוב, יצא לדרך פסטיבל 'מפצחים תרבות' 2 ולדברי מור ליפשיץ, ששוב נמצאת בצוות ההפקה, הפעם אנחנו צפויים לפסטיבל מרגש יותר, גדול יותר, מגוון יותר ומקומי הרבה יותר. מור מציינת כי ההד והחשיפה להם זוכה הפסטיבל בעמק ובכלל ברחבי הארץ הביא את המארגנים לצפי של הרבה יותר קהל מהשנה שעברה.

הפסטיבל אמנם יצא לדרך בשבת הקרובה, אבל הרכבת כבר יצאה לדרך לפני מספר חודשים. צוות ההפקה שכולל את מור, ענבל, דרור, ליעד וגילי התחילו עם ההדסטארט שבמהלכו גייסו החברים בדרכים שונות ומשונות כ – 75 אלף שקל. מפעל הפיס וקק"ל קיבלו על עצמם לקיחת חסות לאירוע, שלמארגנים חשוב לציין  כי הוא אינו למטרות רווח והמטרה היחידה היא לתת במה ליוצרים מעפולה והעמק.

הקמפיין של צוות ההפקה היה מרשים ביותר וכלל פרסום ברשתות החברתיות, עם שורה של ידוענים שהצהירו כי גם הם מפצחים תרבות וקראו לכולנו לפצח. גם סרטון ויראלי היה לנו שהגיע לצינור לילה בערוץ 10 וזכה לפרגון גדול, ועל ההדסטארט כבר סיפרנו ובגלל כל זה הצפי הוא לקהל רב יותר מעפולה, העמק ומרחבי ישראל.

 

צוות מפצחים
צוות המפצחים

צוות ההפקה מונה את מור ליפשיץ מ'תנועת תרבות' וענבל גרינברג מהיולה בר מפיקות האירוע, דרור אלקיים גם הוא מהיולה בר שאחראי על גיוס כספים, גיוס חסויות ובירוקרטיה, ליעד בן יהודה המנהל האומנותי של הפסטיבל, וגילי ברק גם היא מ'תנועת תרבות' שנמצאת בקשר עם "כוח העבודה" הצעיר של האירוע.
מעבר לזה, הפסטיבל הזה הוא כאמור תוצר של עבודה של הרבה מאד אנשים, אמנים וחבר'ה צעירים שרצו להיות חלק מהדבר הגדול הזה ותרמו את חלקם בהכנה ויתרמו במהלך האירוע.

אז מה יהיה לנו שם? החל מהשעה 16:00 עד חצות יהיה פסטיבל עשיר ומגוון שיכלול שתי במות, אחת אינטימית להופעות הקטנות, זאת בנוסף לבמה הגדולה שהיתה גם בשנה שעברה. על הבמה יופיעו אומנים מהעמק וכאלה שבמקור יצאו מהעמק ומחכים להזדמנות כמו הפסטיבל הזה.  כמות האומנים תגדל בהתאם לתוספת הבמות. מופעי הרחוב יהיו גדולים ומגוונים יותר, והשנה יתווספו דוכני מזון שהיו חסרים בשנה שעברה, וגם מבחינת צבע הרחוב הוא הולך להיות 'מפציץ יותר' כהגדרת מור וצוות ההפקה.

unnamed
האומנים ילהיבו את הקהל כמו בפעם הקודמת