עפולה במקום ה-23 בדירוג הרשויות היציבות בישראל

ממחקר שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi, במסגרת דירוג BdiCode לשנת 2016 עולה כי העיר עפולה התקדמה ב-4 מקומות לעומת הדירוג בשנה אשתקד, נצרת לעומת זאת דורגה במקום ה-20 אבל ירדה בדרוג 5 מקומות

עפולה נמצאת במקום ה-23 בדירוג היציבות הפיננסית של העיריות והרשויות בישראל – כך עולה ממחקר שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi, במסגרת דירוג BdiCode לשנת 2016. עפולה התקדמה ב-4 מקומות לעומת הדירוג בשנה אשתקד.

עיריית נצרת עלית מצויה במקום ה-20 בדירוג, אך למרות המיקום המכובד, נתון זה מייצג הידרדרות של 9 מקומות לעומת השנה שעברה.

מובילה את דירוג היציבות הפיננסית של המועצות המקומיות ל-2016, המועצה כפר תבור שמצויה במקום ה-18, טיוס של מקום אחד לעומת השנה אשתקד.

• היציבות הפיננסית היא שקלול של מספר מרכיבים

היציבות הפיננסית של רשות מקומית הינה תוצאה, בין השאר, של הכנסות הרשות, של המצב הסוציו אקונומי של התושבים (דירוג מ-1- 10 הכי טוב) והיכולת לגבות מהם את מסי העירייה אך גם  מהתנהלות יעילה של העירייה גם מבחינה תפעולית וגם מבחינה פיננסית.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-CofaceBdi, מציינת כי "גם השנה אנחנו רואים כי דירוג סוציואקונומי גבוה אינו מעיד בהכרח על יציבות פיננסית של עירייה. כך למשל אנחנו רואים את חולון ממשיכה לבלוט גבוה בדירוג היציבות, למרות דירוג סוציואקונומי של 5, או את כרמיאל במקום ה-6 עם דירוג סוציואקונומי דומה. מצד שני אנחנו רואים עיריות שאוכלוסייתן מבוססת יחסית כמו רעננה והוד השרון בדירוג ה-21 וה-22.