עפולה ביום שאחרי: מאבטחים בגני הילדים- 4 ניידות נוספו למערך האבטחה

מצבו של החייל ממשיך להיות בינוני עד קשה אך עם זאת יציב. מעצרו של הדוקר הוארך בשבעה ימים בבית משפט

הרוחות בעפולה המשיכו לסעור גם היום בעקבות אירוע הדקירה במרכז העיר אמש בו נפצע באורח בינוני עד קשה חייל בן 20, תושב העיר. מהמרכז הרפואי העמק בעפולה נמסר כי החייל מתאושש מהניתוח וכן כי מצבו עדיין בינוני עד קשה אך עם זאת יציב.
בעקבות המתח הרב והחששות רבים מתושבי העיר נמנעו מלצאת למרכז העיר והורים רבים העדיפו להשאיר את ילדיהם בבית ולא שלחו אותם למוסדות החינוך והגנים. ברשת הפייסבוק תושבי העיר המשיכו לבטא את חוסר שביעות רצונם מהמצב הביטחוני.

ראש העיר, יצחק מירון: "מתפללים להחלמתו של החייל, חשוב שלא נפגע בשגרת החיים"

ראש העיר יצחק מירון התייחס למצב ואמר היום:  ״לצערנו, גל הטרור היכה גם בעפולה. כולנו מתפללים להחלמתו המלאה והמהירה של החייל. לאור ההתפתחויות המדאיגות, אנו מתגברים את פעילות הכוחות העומדים לרשותנו ועומדים בקשר רצוף עם משטרת ישראל, שתגברה את הכוחות. במסגרת זו, הוספנו מאבטחים נוספים בגני הילדים ובתי הספר. כמו כן, על שתי הניידות הפועלות בשגרה, הוספנו ארבע ניידות אבטחה נוספות, המסיירות באופן שוטף במוסדות החינוך ברחבי העיר. חשוב שגם בשעות לא קלות אלה, לא נפגע בשגרת החיים הרגילה, ונגביר את הערנות לכל מקרה שלא יבוא. חשוב גם שנשמור על איפוק ולא פחות מכך, על מרקם היחסים הטובים שיש לנו עם האוכלוסייה הערבית השכנה לנו. אל נשכח שכל המחבלים שהיו מעורבים באירועים האחרונים הגיעו מהשטחים, בעוד שחלק מהשוטרים השומרים עלינו ביום יום, וחלק מהרופאים שטיפלו אתמול בחייל וממשיכים לטפל בו גם היום, הם ערבים ישראלים. נדרוש מהממשלה, שהיא האמונה על בטחון התושבים, לתת את הפתרונות הנדרשים ועד אז, נגלה איפוק ונתפלל לימים שקטים״, אמר מירון.
בתוך כך חוקרי ימ״ר צפון ביקשו היום בבוקר מבית משפט השלום בנצרת את הארכת מעצרו של המחבל החשוד בפיגוע ולבקשתם האריך בימש ב-7 ימים את מעצרו (עד יום חמישי).