עפולה בדרך להיות "עיר חכמה"

בשורה לתושבי עפולה:המשרד לשוויון חברתי יתקצב מיזם דיגיטלי להקמת מרכז שליטה ובקרה מרכזי של העיריה בהיקף של 750  אלף שקלים

עפולה תעשה בקרוב צעד נוסף שיקרב אותה להגדרה של "עיר חכמה", מהלך שאמור לייעל את מערך השירות  לתושבי העיר וליעלו.
לעירייה יועבר תקציב של 750  אלף ₪, במטרה לאפשר לה להטמיע בשנים 2020-2021 מיזם להקמת מרכז שליטה ובקרה מרכזי, לצורך שליטה ובקרה על מכלול רכיבי העיר החכמה, כדוגמת מערכת תאורה, מערכת השקיה, מערכת ניהול האשפה ועוד.
מרכז השליטה והבקרה המרכזי יחובר גם לתשתית המצלמות הקיימות בעיר וישלב יכולות ניתוח ווידיאו לשם זיהוי אוטומטי וביצוע התראות אוטומטיות על אירועים חריגים.
המערכת שתוקם תאפשר לעירייה טיפול מהיר ויעיל באירועים המתרחשים ברשות וזיהוי של אירועים חריגים וזאת לשם שיפור השירות הניתן לתושבים, הגברת הביטחון ואיכות החיים, והכל תוך כדי שמירה קפדנית על הגנת הפרטיות של התושבים ואבטחת המידע.
המהלך הזה מגיע לאחר שבשנתיים האחרונות קיבלה עיריית עפולה מהמשרד לשוויון חברתי תקציב לפרויקטים דיגיטליים שונים. ביניהם, שדרוג אתר האינטרנט של העירייה, שדרוג המערכת לניהול פניות תושבי העיר והקמה של מערכות דיגיטליות נוספות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מי שעומד מאחורי הפיכת הרשויות בארץ ל- "ערים חכמות" בארץ היא השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל שמובילה מהלך להטמעת כלים טכנולוגיים – דיגיטליים בעיריות וברשויות המקומיות ברחבי הארץ, ובמסגרת הזו כאמור אושרה השבוע תמיכה לעיריית עפולה בסך 750 אלף שקלים עבור מימוש מיזם דיגיטלי, כחלק מפרויקט "ערים חכמות" בהובלת מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי.
כחלק מהתהליך, ערך מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי תהליך שיתוף ציבור בשנת 2018, בו השתתפו נציגים מובילים מהעיריות והרשויות המקומיות בישראל. בסדרת דיונים ממושכת הוצפו הצרכים של הרשויות המקומיות בישראל על מנת לעמוד בסטנדרט בינלאומי גבוה של ערים חכמות – ערים העושות שימוש במידע ובכלים טכנולוגיים המתקדמים ביותר לקידום הניהול השוטף של הרשות המקומית ושיפור השירותים הניתנים על ידיה לתושביה.  בסוף סדרת הדיונים נבחרו  13 מיזמים דיגיטליים שונים בהתבסס על הצרכים שהגדירו כלל הרשויות, כאשר כל רשות תוכל לבחור מיזמים דיגיטליים אותם יתקצב המשרד לשוויון חברתי.

השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל. צילום: דוברות המשרד לשוויון חברתי
השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל. צילום: דוברות המשרד לשוויון חברתי

השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל: "אנו מצויים בעיצומה של מהפכה דיגיטלית המשנה את חיינו ללא היכר. מהפכה זו מביאה עמה אפשרות לשיפור השירותים שהרשויות המקומיות מספקות לתושבים. אין ספק, כי עפולה כמו ערים ורשויות נוספות שמקדמות תהליכים דיגיטליים משמעותיים משפרות את איכות חיי התושבים והשירותים הניתנים להם, לצד צמצום פערים חברתיים וחיזוק הרשות. מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי פועל להוביל את תחום הערים החכמות בממשלה מתוך הבנת אתגרי השלטון המקומי והמחסור בתקציבים ייעודיים לנושא הטכנולוגיה והדיגיטציה. אנחנו חייבים לוודא שהטרנספורמציה הדיגיטלית תצמצם פערים חברתיים-כלכליים ותגיע לכל תושבת ותושב".