עפולה: באורט בן גוריון מקדמים שיח בין בני הנוער בסמינר חיים משותפים

תלמידי השכבה הגיעו לסמינר עם חששות ושאלות לקראת הפגישה עם בני הנוער מהיישוב דיר אל- אסד, אך מיד התברר לכלל חברי הקבוצה שחברי הקבוצה השותפה אינם שונים כלל מכלל התלמידים

תלמידי שכבת י' באורט בן גוריון בעפולה השתתפו לאחרונה בסמינר דו-יומי לחברה משותפת בגבעת חביבה. הסמינר נערך כחלק מתוכנית מפגשים לקיום דיאלוג ושיח בין בני נוער ערבי-יהודי. מטרת הסמינר: ליצור שיתוף בין קהילות שונות בפעילויות משותפות ובכך לקדם את הדמוקרטיה הישראלית ולבסס ערכים של ערבות הדדית, שוויון אזרחי וחזון משותף לעתיד. הסמינר כלל מעגלי שיח, פעילויות וסדנאות וניתן היה לראות את בני הנוער משני המגזרים מקיימים שיח פתוח ומקרב.

תלמידי השכבה הגיעו לסמינר עם חששות ושאלות לקראת הפגישה עם בני הנוער מהיישוב דיר אל- אסד, אך מיד התברר לכלל חברי הקבוצה שחברי הקבוצה השותפה אינם שונים כלל מכלל התלמידים. לפני פעילות ההיכרות היה ריחוק מסוים, כל קבוצה הסתכלה על הקבוצה העמיתה והמשתתפים בחנו אחד את השני. אחרי כמה סבבים של מעגלי שיח והיכרות, אפשר היה לראות את 'שבירת הקרח' והרצון להכיר יותר לעומק ולהקשיב האחד לסיפור של השני.

בנוסף לשיח וההיכרות התקיים גם ערב תרבות מרגש במסגרתו כל קבוצה הכינה פעילות תרבותית שמייצגת את תרבותה. הקבוצה הערבית הציגה ריקוד 'דבקה' של קבוצת המחול הבית ספרית, עם תלבושות ומוסיקה ערבית. תלמידי עפולה הכינו משחק 'חבילה עוברת' אשר כלל שאלות העוסקות בענייני תרבות, דת, ידע כללי על היהדות וגם שאלות על החברה הערבית ודת האסלאם.

איריס קרל, מנהלת השש שנתי, ברכה את תלמידי השכבה ורכזת המגמה רימה בשאראת, על השתתפותם במפגש המלמד. עוד ציינה קרל שבבית הספר רואים חשיבות רבה בפיתוח היכולת הרגשית של כל תלמיד לקבל זוויות מבט שונות, להתמודד במצבים של אי הסכמה ולהקשיב.