עפולה: זהירות, קעקועי חינה לפעמים גם מסוכנים

קעקועי חינה, הנראים לכולם כקישוט חביב ובלתי מזיק, גרמו לנזקים חמורים בעור לשני צעירים שהגיעו לקבל טיפול רפואי במרפאת העור במרכז רפואי העמק

שני מקרים של אלרגיה חריפה בעקבות קעקועי חינה טופלו השבוע במרכז רפואי העמק. צעירה בת 23 שחזרה מטיול במרוקו פנתה אל מרפאת העור כשהיא סובלת מיד אדומה, נפוחה מאד וכואבת ואפילו דיווחה על מגבלה בטווח התנועה של כף היד. "טיילתי שמונה ימים במרוקו עם אמא שלי והחלטנו לעשות קעקוע חינה בגב כף היד, כקישוט ומזכרת מהטיול.
יומיים לאחר מכן, הופיעו נקודות מחוספסות ומגרדות באזור הקעקוע. משחה וכדורים נוגדי אלרגיה שקיבלתי עם החזרה לארץ לא הועילו והופניתי אל מרפאת העור במרכז רפואי העמק", מספרת המטופלת.
לדברי ד"ר נאדר רחאל, ממרפאת העור שטיפל בצעירה "המטופלת עשתה קעקוע חינה בטיול במרוקו מבלי שידעה שהיא אלרגית לחינה. גם אמה עשתה קעקוע באותו המקום ואצלה לא התפתחה תגובה אלרגית. בעקבות הקעקוע הופיעה תפרחת כואבת ומפרישה מגב כף יד ימין, ואנו מטפלים בה על מנת למנוע נזקים נוספים ולהוריד את הנפיחות".

הנפיחות שנוצרה ביד כתוצאה מאלרגיה קעקוע חינה
התפרחת שנוצרה ביד כתוצאה מאלרגיה קעקוע חינה

לדבריו, רוב המקרים של אלרגיות לקעקועי חינה קורים בתקופת הקיץ, כשאנשים נופשים באזורים מתוירים בארץ או בחו"ל ומתפתים לעשות קעקועי חינה.
במקרה אחר, צעיר שחזר מטורקיה, שם קעקע בחינה את הכתף, סיפר כי ביום שלמחרת הופיעה אדמומיות ונפיחות שהחמירו מיום ליום וגם הוא נאלץ להגיע לטיפול בבית החולים.
ד"ר חילוה, הרופאה שטיפלה בו מדגישה כי חינה עלולה לגרום לתגובות אלרגיות קשות לא רק בעור אלא אפילו במערכת הנשימה. לא מדובר רק בקעקועי חינה אלא גם חינה ביתית עלולה לגרום לנזקים חמורים. הטיפול במקרה זה כולל טיפול נוגד אלרגיה, טיפול מקומי של אנטיביוטיקה וסטרואידים במטרה להפחית את הנפיחות ולמנוע מצב שמתפתח זיהום בעור".