עפולה: אוכלוסיית העיר גדלה בלמעלה מ-800 אנשים בחצי השנה האחרונה

שכבות האוכלוסייה שרשמו את הגידול הבולט והמשמח ביותר הם הגיל הרך (גילאי 0-5) שצמחו ב3.6%

עיר בצמיחה: 56 אלף תושבים זה הרף שחצתה העיר עפולה מתחילת שנת 2019 כך עולה מנתוני משרד הפנים. עוד עולה מהנתונים כי בחצי שנה האחרונה צמחה אוכלוסיית העיר ביותר מ-800 תושבים (הן ילודה והן הגירה חיובית) כאשר שכבות האוכלוסייה שרשמו את הגידול הבולט והמשמח ביותר הם הגיל הרך (גילאי 0-5) שצמחו ב3.6% מה שמלמד על משפחות צעירות רבות המבקשות להגדיל את הקן המשפחתי וכן אוכלוסיית האזרחים הוותיקים (גילאי 65-120) כאשר בין הגילאים 70-74 שיעור העלייה עומד על 6.24% מה שיכול להצביע או לרמוז על הארכת תוחלת החיים בקרב האזרחים הוותיקים בעיר. 

על פי הנתונים השכונה שצומחת בקצב הכי מהיר ברחבי העיר היא רובע יזרעאל כאשר בגילאי 0-5 נרשמה עלייה של 113 ילדים בחצי השנה האחרונה עלייה של כ-10%. גידול נרשם גם בגילאי הביניים וגם בקרב המבוגרים המתגוררים בשכונה. שכונה נוספת שרשמה עלייה היא c1 שעלתה ב-170 תושבים חדשים. בעיר התחתית ובשכונות עפולה עילית וגבעת המורה שומרים על מספרים.

ראש העיר אבי אלקבץ שמקפיד לעקוב אחר הנתונים מדי חודש, הנחה את מנהלי האגפים והמחלקות ללמוד ולנתח את הנתונים והמגמות ולבצע התאמות, כל בעל תפקיד בתחומו, ולהציג כבר בשבועות הקרובים תכניות ארוכות טווח".