טיול לשבת: נחלים, פריחות, נופים ומבנים עתיקים בשביל אחד

רגע לאחר מערכת הגשמים שחידשה את הזרימה בנחלים, זה הזמן ליהנות ממזג אוויר נוח הצפוי בסופ"ש, פריחה ססגונית ונופים מרהיבים בשביל סובב כינרת.

מהיכן להתחיל?  נוסעים בכביש 90 מטבריה צפונה, מיד אחרי מלון ימקא והכנסייה הרוסית, מחנים ברחבת העפר הקטנה שמימין ב"גן אפרת". נכנסים בשער וצועדים לעבר שביל סובב כינרת, פונים שמאלה לשטחים החקלאיים, משמאל ניתן להבחין במבנים עתיקים מרשימים.

מתקדמים לפי הסימון לעבר החוף, עולים על גשרון קטן ליד המתקן של מקורות דרך המוביל המלוח. צועדים בדרך העפר לאורך המוביל המלוח, אל מול נופי הכינרת והגולן המרשימים בשמורת הטבע סלע הנמלה, בה ניתן להבחין בעונה זו של השנה במגוון גדול של צמחייה ייחודית הנמצאת בשיא פריחתה.

תצפית על עופות המים משביל סובב כינרת
תצפית על עופות המים משביל סובב כינרת


אחרי שעוברים את חוף מגדלה, מגיעים לאתר הארכיאולוגי הנוצרי- מגדלא, שיש הטוענים, כי שם היה ביתה של מריה מגדלנה. באזור ניתן להבחין גם בחפירה הארכיאולוגית ובכנסייה מרשימה.
חוצים את נחל ארבל שמערכת הגשמים האחרונה סייע לזרימתו וצועדים צמוד למתקן השאיבה דרך מעגן הסירות של מגדל ומועדון ים כינרת, חוצים סבך רחב לעבר שדרת פיקוסים מרשימים מעל נחל נון.

התחדשות הזרימה בנחל צלמון
התחדשות הזרימה בנחל צלמון


חולפים על פני וילה סמואל, עד לאפיק נחל צלמון, כדי לחצות אותו ממשיכים לפי הסימון חמישים מטר בטיילת ברורה במעלה הנחל עד לגשרון קטן. עד לנקודת הסיום, בשער של כפר הנופש גנוסר.

המסלול הינו בדרגת קושי קלה ומתאים לכל המשפחה.

עוד המלצות לטיולים בנחלי הגליל ושביל סובב כינרת- באתר- www.kineret.org.il ובעמוד הפייסבוק – "זורמים לכינרת".

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|