עמק יזרעאל: עציצים ונרות זיכרון חולקו לכל שורדי השואה בני העמק

במוא"ז עמק יזרעאל ציינו היום את יום השואה והגבורה במתכונת מקוונת, עציצים חולקו לכל שורדי השואה בני העמק עם אגרת אישית מראש המועצה בצר. צילום: דוברות מוא"ז עמק יזרעאל

היום (20.4), חולקו בכל רחבי עמק יזרעאל עציצים פורחים לשורדי השואה, בני העמק. לעציצים צורפה אגרת אישית מראש המועצה ונר זיכרון עם הכיתוב- נזכור את כולם.
"השנה, יום הזיכרון לשואה ולגבורה יצוין במתכונת שלא היה לה תקדים – נעמוד בצפירה לבד, כל אחד בביתו, ונתייחד באופן אישי עם זכרם של קורבנות השואה – בני עמנו ומשפחותינו. השנה, לא נראה טקסים המוניים ותמונות של אלפי אנשים עומדים בצפירה", כתב ראש המועצה אייל בצר, "העולם נמצא במצב של מגיפה עולמית בסדר גודל שמעולם לא ראינו, ומכתיב לנו שינויים באורח חיינו בכלל, ובציון יום הזיכרון לשואה בפרט .אתם – המשתפים אותנו בסיפור חייכם, מבטיחים שיזכרו אותם והדור הצעיר יוכל להבטיח שזכרם לא יימחק. זו חובתנו המוסרית והערכית כבני אנוש וכבני העם היהודי".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עוד הוסיף בצר כי "קהילת העמק חזקה – ואתם שורשיה. המועצה והיישובים דואגים, מחבקים ומחזקים אתכם היום, יותר מתמיד. אתם לא לבד – גם ביום הקשה הזה. נזכור ונזכיר, ולעולם לא נשכח!".
אווה צורף, מקיבוץ גבת הופתעה מתשומת הלב האישית: "הפתעה נעימה ומרגשת הייתה לי לפני כמה דקות, כשילדי הקיבוץ שלי הביאו לי עציץ פורח עם מכתב מראש המועצה. אני לא מהמתרגשות בקלות אבל צצו לי דמעות בעיניים מהמחווה היפה הזו. אמנם קשישה אבל לא שקופה. בימינו זה בהחלט לא מובן מאליו".
בנוסף, קיימו בתי הספר התיכוניים ברחבי העמק טקסים מקוונים לציון יום השואה והגבורה, נערכה הרצאה בנושא ’עולם הגטאות במלחמת העולם השנייה‘ בזום, הועלו תכנים לצפייה מקוונת בסיפורי עדות של שורדים בני העמק,  רכזי הנוער קיימו מגוון פעילויות, מפגשים מקוונים וטקסי זיכרון בכל אחד מהיישובים ועוד.