עמק יזרעאל: שיעור באזרחות ודמוקרטיה

תלמידי עמקים תבור בכיתה י"ב פגשו את חברת הכנסת עליזה לביא מטעם שינוי שספרה על העבודה בבית המחוקקים, וזאת במסגרת חשיפתם לעשייה משמעותית בחברה הישראלית, לקראת גיוסם בשנה הבא.

חברת הכנסת עליזה לביא, הצפינה לבית הספר "עמקים תבור" במזרע ופגשה את תלמידי י"ב בבית הספר לשיחה על יהדות ודמוקרטיה, מנהיגות, עבודה פרלמנטרית ועל החברה הישראלית. הפגישה נערכה בנוכחות ראש המועצה האזורית – אייל בצר ומנהל בית הספר – דודו גורן.

ח"כ עליזה לביא סיפרה לתלמידים על דרכה כפעילה חברתית ועד לתפקידה כחברת כנסת, חברה בוועדת חוץ ובטחון ובוועדת האתיקה. עוד סיפרה לביא על חוקים שהעבירה בכנסת והתייחסה למתח שבין ערכי מדינה דמוקרטית ומדינה יהודית ועל הקושי להתמודד עם הביורוקרטיה הדתית, למשל במקרה של חוק הגיור ויישומו.

חברת הכנסת עליזה לביא מרצה בפני שמינסטים מעמקים תבור
חברת הכנסת עליזה לביא מרצה בפני שמינסטים מ"עמקים תבור"

דוד גורן, מנהל בית הספר אמר השבוע: "תלמידי י"ב שלנו יתגייסו בשנה הבאה לצבא או לשנת שירות ויצאו לחברה הישראלית. הנוער המצוין שלנו הוא דור מנהיגי העתיד וחשוב לנו לחשוף אותם לכל עשייה משמעותית בחברה הישראלית וכמובן, בבית המחוקקים הישראלי. ההבנה של המורכבות של החברה הישראלית, לצד היכולת של כל פרט ופרט לשנות את המציאות בה אנו חיים ולשפר אותה, היא מבחינתנו מסר ערכי חשוב לתלמידינו".