עמק יזרעאל: מפגש שכנים ייחודי ומקרב לבבות בבית זרזיר

במפגש הייחודי, מוסלמים ונוצרים במעמד ראש המוא"ז של יזרעאל אייל בצר, ציינו את חג המולד ואת הולדת הנביא מוחמד במפגש מקרב לבבות

 

השבוע התקיים בבית זרזיר ארוע ראשון מסוגו – הדלקת קישוטים לכבוד חג המולד והולדת הנביא מוחמד. הארוע התקיים ביוזמת משפחת ג'ואמיס מזרזיר ונכחו בו תושבי האזור, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – אייל בצר, הכומר מסעוד אבו ח'טיב מיפיע וסולימאן אבו מהטב  ג'ואמיס.

ראש המוא"ז יזרעאל בצר, הכומר חט'יב סולימאן אבו מהטב  ג'ואמיס מציינים את חג המולד ואת הולדת הנביא מוחמד
ראש המוא"ז יזרעאל בצר, הכומר חט'יב סולימאן ואבו מהטב ג'ואמיס מציינים את חג המולד ואת הולדת הנביא מוחמד

בארוע השתתפו אישי ציבור מזרזיר, אישי חינוך ואורחים נוספים. המארח, תמיר ג'ואמיס, יוזם הארוע, עושה זאת בהתנדבות מלאה וערך לאחרונה גם הדלקת נרות משותפת לתושבי העמק וזרזיר לכבוד חנוכה. בארוע השבוע, ציינו את הסמיכות של הולדת הנביא מוחמד והולדת ישו, המתקיימים השנה יום אחרי יום – 23 ו- 24 לדצמבר, ארוע המתרחש פעם ב 400 שנים.


במהלך הארוע החגיגי, הכומר אבו חטיב, ברך ודיבר על המחוייבות לשלום וכבוד האדם ועל הצורך של כולנו לחיות יחד בשלום, ללא הבדל דת, גזע ומין. עוד הוסיף הכומר כי יש להשאיר את הפוליטיקה לפוליטיקאים ולהתרכז בשיתוף הפעולה בין כל המגזרים.

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 


 

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, אמר: "המקום בו אנו חיים הוא מקום המפגש בין יבשות ותרבויות וממנו צמחה התרבות. שלוש הדתות נוצרו במדבר – תורת משה והולדת העם היהודי במדבר סיני, הנצרות במדבר יהודה (בהטבלתו של ישוע על ידי יוחנן), והאסלם במדבריות ערב הסעודית. תושבי ישראל, בני כל הדתות הפכו את המדבר למקום פורח ופורה. שיתוף הפעולה יביא לשגשוג. לאחרונה, אוירת האיבה שקיימת עכשיו בארץ, חוטאת למהות הדתות.
מוסלמי שפונה לטרור חוטא לאיסלם. יהודי העושה פעולת טרור חוטא לעקרונות היהדות. הפונים לשנאה בשם הדת, מעוותים את הדתות.
על המנהיגות הדתית להנהיג את שיתוף הפעולה בין הדתות והאירוע המשותף הערב הוא דוגמה שיש לדאוג להפיץ אותה ולהמשיך את המפגשים המשותפים".