עמק יזרעאל: 70 לקיבוץ גזית

ביום חמישי החולף חגגו בגזית יום הולדת 70 לקיבוץ, על פי הנחיות הקורונה. בשיאו של הערב נערכה הקרנה חגיגית לסרט "גרעינים", המגולל את תולדות הקיבוץ. יוצר הסרט, יונתן קניסקביץ', בן הקיבוץ, שקד על הכנתו במשך שלוש שנים. הסרט הוקרן ב'קפסולות' בקבוצות קטנות, על מנת לאפשר לכל חברי הקיבוץ לצפות בו על אף מגבלות ההתקהלות. צילום: ניר ודל

סיפורו של קיבוץ גזית הוא סיפור ההתיישבות של העמק כולו. החל מהגרעינים שייסדו והקימו אותו, דרך ההתפתחות והצמיחה שחלה בו בכל תחומי החיים: כלכלית, חינוכית, תרבותית, ביצירה האמנותית והספרותית, בצמיחה הדמוגרפית, באורחות החיים ועוד.
חיים מגוונים ועשייה מתמדת מאפיינים את גזית, קיבוץ שקיימת בו פרספקטיבה היסטורית על תולדותיו. חברי הקיבוץ הוותיקים עשו ותרמו רבות, השאירו חותם על הקיבוץ בתחומים רבים ובנו זיכרון היסטורי קולקטיבי, שהיווה את הבסיס לחיים הקהילתיים המתקיימים בו כיום.
הוא מסמל במידה רבה את הקמתו של הבית הקיבוצי, אבן על אבן, לבנה על לבנה, שכבה חברתית אחת על גבי שכבה חברתית קודמת.
אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל בירך את תושבי הקיבוץ: "יש כאן קהילה מגובשת וחמה, המושתתת על היכרות בין חברי הקהילה ועל תחושת גאוות יחידה. אני מאחל לכם כי בדומה ל – 70 השנים האחרונות, תמשיכו להיות קיבוץ מבוסס ומשמעותי במועצה האזורית שלנו, שנים רבות קדימה."