עמק יזרעאל: 18 טון פסולת אלקטרונית הועברה למחזור 

הפסולת האלקטרונית במועצה נאספה מ- 21 ישובים בהם קיימת נקודת איסוף. המחשה: צילום- תאגיד אקומיוניטי

מסכמים שנה באיסוף פסולת אלקטרונית במועצה האזורית עמק יזרעאל: מנתונים שהועברו על ידי תאגיד אקומיוניטי עולה כי בשנת 2019 נאספו בכלל המועצה כ- 18 טון של פסולת אלקטרונית, מ- 21 ישובים בהם קיימת נקודת איסוף.
איסוף הפסולת האלקטרונית למחזור מתבצע על ידי תאגיד "אקומיוניטי", גוף יישום מוכר על ידי המשרד להגנת הסביבה. הטיפול במוצרים בפועל מבוצע על ידי "אקולוגיה לקהילה מוגנת", עסק חברתי המקנה מקצוע ופרנסה הוגנת לבעלי צרכים מיוחדים במיון ומחזור פסולת אלקטרונית.
במסגרת הפרויקט נאספים בכל יישוב מוצרי אלקטרוניקה ביתיים, כגון מכשירים סלולריים, כבלים, מחשבים ניידים, טוסטרים, טלוויזיות, מיקרוגלים ומדפסות וכן נאספות בנפרד סוללות. מדי חודש, "אקולוגיה לקהילה מוגנת" מפנה את מכלי הפסולת האלקטרונית מהיישובים, וקופסאות הסוללות מפונות ע"י עובדי אגף איכות הסביבה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


באגף איכות הסביבה ציינו השבוע את חשיבות איסוף הפסולת האלקטרונית: "פסולת אלקטרונית מזהמת במיוחד, הן בתהליך היצור והן לאחר השימוש, ולכן חשוב להעבירה למחזור באופן מסודר".
מחזור הפסולת האלקטרונית מתבצע על ידי "אקולוגיה לקהילה מוגנת" – אקומיוניטי – המעסיקה אנשים עם צרכים מיוחדים בעבודה מכבדת ובת קיימא. את העסק החברתי יזם וייסד דני קוגן, אב לילד עם צרכים מיוחדים, במטרה לחולל שינוי תפיסה בחברה הישראלית לגבי מקומו של האחר בה.