עמק יזרעאל: שכונה חדשה בבית לחם הגלילית

טקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בבית לחם הגלילית. צילום: דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל

בשבוע החולף נערך טקס הנחת אבן פינה לשכונת מגורים חדשה במושב בית לחם הגלילית. "זהו רגע מרגש ומשמח!", אמר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, "אחרי שנים של תכנון וקבלת אישורים, אנו נמצאים בטקס הנחת אבן הפינה להקמת שכונת ההרחבה החדשה במושב. על אף שאנו סופרים את הבתים כיחידות דיור, כל יחידה היא בית ומשפחה וסיפור שלם. כל אלו מצטרפים לקהילת המושב המתחדשת והמתרעננת בבנים ששבים הביתה ובוחרים לגדל את ילדיהם כאן, בחיק משפחתם ובנופי העמק בהם גדלו בעצמם. זו השורשיות המאפיינת את עמק יזרעאל, והיא ממשיכה בעוז מדור לדור כאן בעמק שלנו".
השכונה החדשה שתוקם תכיל 57 יחידות דיור, המשלימות את מכסת יחידות הדיור המאושרות במושב ל-300 יחידות לפי תמ"א 35/1/ב בבנייה רוויה.

יו"ר בית לחם הגלילית והאגודה החקלאית, מזכל תנועת המושבים, ראש המועצה האזורית בטקס הנחת אבן הפינה. צילום: דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל
יו"ר בית לחם הגלילית והאגודה החקלאית, מזכל תנועת המושבים, ראש המועצה האזורית בטקס הנחת אבן הפינה

התכנון והביצוע הוא ביוזמת משרד השיכון, המועצה ומושב בית לחם הגלילית, במטרה לתת פתרון דיור לזוגות צעירים ולבנים ובנות חוזרים שידם אינה משגת לקנות מגרשים גדולים במושב.
מושב בית לחם הגלילית הוא הראשון שזיהה את המגמות הקיימות במוסדות המדינה, שכיום מחייבים צפיפות של לפחות 4 יחידות דיור לדונם ואף יותר. המועצה לקחה על עצמה את פיתוח השכונה כגורם מבצע.
במושב, מתגוררים בני הדור הראשון, השני והשלישי, אלו לצד אלו, בשורשיות המאפיינת את יישובי העמק וכך נהנים הוותיקים מהבנים והנכדים, וההנאה ההדדית מעניקה ממד של עומק ומשמעות למגורים במושב, ההרחבה החדשה רק תעמיק קשר זה.
יו"ר היישוב נדב סוננברג, אמר: " ההרחבה זו הנה פורצת דרך בכמה מובנים; היא תגדיל את אוכלוסיית היישוב ב-22%, ממוקמת על אדמת משבצת כשכל משק תרם דונם וכל המגרשים שווקו לבנים ממשיכים מהמושב. תודה גדולה למועצה ,למשרד השיכון ולכל העוסקים במלאכה!"
מזכ״ל תנועת המושבים עמית יפרח: ״אני מברך את המושב על הנחת אבן הפינה וכעת האתגר המרכזי הינו שילוב הקהילה החדשה ביישוב הוותיק לצד שימור הצביון החקלאי של המושב. מפעל ההרחבות הקהילתיות הזרים דם צעיר ומחזור חיים במושבים ואפשר את החזרתם של הבנים ויישוב משפחות צעירות בנגב ובגליל. נמשיך ללוות את הנהלת המושב עד לבנייתו של הבית האחרון.״
בסיום הטקס הודה ראש המועצה בצר לכל השותפים שלקחו חלק- לאגף ההנדסה במועצה, למשרד השיכון, תנועת המושבים והנהלת הישוב.