עמק יזרעאל: פעם שלישית גלידה

כ- 3,400 ילדים וכ-2,500 תלמידי כיתות א'-ד' שבו בשבוע שעבר למעונות היום ולגנים ברחבי המועצה האזורית עמק יזרעאל. אגף החינוך הפתיע את הצוותים החינוכיים בגלידות לרגל המאורע המרגש

ביום חמישי שעבר, שבו למעונות היום והגנים כ- 3,400 ילדים וכ-2,500 תלמידי כיתות א'-ד' מיישובי המועצה האזורית עמק יזרעאל, לאחר תקופה מורכבת וממושכת בה לא נכחו בבתי הספר ובמסגרות החינוכיות. מדובר על כ-95% נוכחות בקרב ילדי מעונות היום והגנים וכ-90% נוכחות בקרב ילדי בתי הספר היסודיים.
תלמידי כיתות ה'- י"ב, ממשיכים בלמידה מרחוק בשלב זה, ובמקביל, משתלבים בפעילות מרכזי החינוך המשלים ביישובים (מיח"ם). מערכים אלה נשענים על תשתית החינוך הבלתי פורמלי, על המרחבים הציבוריים הקיימים ביישובים, על המשאבים האנושיים בקהילות ועל כוחות עזר נוספים, כדי לספק מענה משלים ותומך ללמידה המקוונת בבתי הספר.
מנהלות הגיל הרך ובתי הספר, המורים, הגננות וכל הצוותים החינוכיים המתינו בהתרגשות רבה לקבלת הילדים, כולם נערכו בסבלנות וברגישות להסתגלות המחודשת כשהלימודים נפתחו באווירה חגיגית, זו הפעם השלישית לאחר סגר.
אגף החינוך הפתיע את הצוותים החינוכיים בגלידות לרגל המאורע המרגש. "פעם שלישית גלידה!", אמר יפתח גיא, מנהל אגף החינוך במועצה, "אנו שבים בפעם השלישית, לשגרת "לימודים בצל קורונה", שמחייבת את כולנו לנהלי היגיינה, גמישות מחשבתית ויצירתיות. הקורונה מראה לנו בכל פעם מחדש שהדברים אינם כפי שהם נראים, אך יחד אנו צולחים את כל האתגרים. אני גאה במנהלי וצוותי מערכות החינוך בעמק שמצליחים שוב ושוב להתאים את עצמם להתרחשויות, על מנת לספק לילדינו את המענים החינוכיים והרגשיים הטובים ביותר. מרכזי החינוך המשלים ביישובים ימשיכו לספק מענה משלים ותומך לשכבות ה'-י"ב, שבינתיים נאלצים להישאר במתכונת של למידה מקוונת".
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אמר: "המועצה ואגף החינוך מביעים הערכה והוקרה רבה לצוותים החינוכיים בכל מערכות החינוך בעמק, על פעילותם המקצועית והמסורה. אנו מודים גם להנהלות היישובים, לקהילות, ולהורים על שיתוף הפעולה המלא. אין לי ספק שנעבור גם הפעם את חבלי הלידה המחודשים בהצלחה רבה. מהלך חשוב זה יסייע לחזרת ההורים לעבודה, דבר שיאפשר חזרה לשגרה באופן הדרגתי, בכל תחומי החיים."