עמק יזרעאל: פעילות המועצה ממשיכה גם בימי קורונה

המועצה שמה דגש על קידום הכלכלה המקומית בימים אלו,‪ ‬כששפע של עסקים וחקלאים במגוון תחומים מציעים משלוחים עד הבית ומאוגדים באתר המועצה

שגרת העבודה במועצה האזורית עמק יזרעאל ממשיכה כסדרה גם בימי קורונה, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. השבוע חולק שי לילדי הגנים בכל רחבי המועצה. אמנם אנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה אבל חג זה חג! וכמו בכל שנה, מחלקת הגנים באגף החינוך במועצה, מעניקה מתנה לרגל חג הפסח לכל ילדי הגנים של משרד החינוך. הוכנה ערכת יצירה לכל ילד וילדה, שתעזור להפיג במעט את השגרה בבית. המתנות נעטפו, נארזו, הועמסו והופצו לבתי הילדים בכל יישובי העמק‪.‬
בנוסף, נארזו והופצו גם משחקים וערכות יצירה למשפחות מיוחדות, כל המוצרים של ספקים, תושבי המועצה.

פרויקט הזנה לוותיקים, לפי קריטריונים של משרד הרווחה, ממשיך. מדובר על מבצע של ממש שמנהל אגף קהילה ורווחה הכולל את ארגון והכנת המנות, שינועו והפצתו בסיוע אגף איכות הסביבה, קליטת המנות על ידי מתנדבים ביישובים וחלוקה לבתי אב. מדובר בפרויקט המתנהל בצורה מופתית ובשיתוף פעולה של כל הגורמים, גם הודות למתנדבים שמסייעים בשינוע ובחלוקת המנות. בכל יום מתבצעים טלפונים לבדיקת צרכים בקרב ותיקים ובעלי צרכים מיוחדים במועצה. בנוסף, עשרות מלגאי המועצה (סטודנטים) שומרים על קשר טלפוני עם ותיקים וילדים כאחד‪.‬

המועצה גם שמה דגש על קידום הכלכלה המקומית בימים אלו,‪ ‬שפע של עסקים וחקלאים במגוון תחומים מציעים משלוחים עד הבית ומאוגדים באתר המועצה.
בכל יום מתקיימות שיחות עם בעלי תפקידים שונים ביישובים בכדי להיוועץ זה עם זה ולהעלות סוגיות ושאלות משותפות‪.‬
פעילויות הילדים והנוער ביישובים ממשיכות בצורה מקוונת, כשמחלקת הנוער יוצרת ומחדשת כל הזמן תכנים מקוונים לאורך כל השבוע. היום מתחילים השידורים הניסיוניים של ערוץ ‪NOAR 1‬ ביוטיוב.
נערכה הרצאה מקוונת להורים, 'הורות מיטבית במציאות קיצונית' עם ד"ר אנאבלה שקד. הצטרפו כ- 50 הורים לשיחת‪ ZOOM ‬בסיומה הורים שאלו שאלות באמצעות הצ'ט ואנאבלה הגיבה און ליין.

עובדות סוציאליות וצוות הפסיכולוגים בשרות הפסיכולוגי של המועצה נותנים שירות מסביב לשעון לאלפי תושבים ומציעים בתקופה זו, שירותי טיפול רגשי:
1.       קו חם 24/7 דרך מוקד המועצה – פסיכולוגים ועובדים סוציאליים נותנים מענה.
2.       שירות לכלל האוכלוסייה –  ניתן לפנות סביב מצבי לחץ ודחק, לקבלת טיפול רגשי מרחוק (טלפון, סקייפ, זום)‪.‬
2 פגישות ראשונות ללא עלות‪!‬ המשך טיפול כרוך בתשלום מסובסד. אורך פגישה 30 דקות‪.‬ בטלפון ‪04-6520066‬ או דרך מוקד המועצה.
3.       שירות למשפחות עם ילדים – הפסיכולוגים של המועצה זמינים עבורכם לכל התייעצות בטלפון ‪04-6520063‬ או דרך מוקד המועצה.
4. צוות הפסיכולוגים בשרות הפסיכולוגי של עמק יזרעאל החליט לפתוח ערוצים נוספים לקשר ישיר איתם: בקבוצה ייעודית שהוקמה בווצאפ- כאן וקבוצה סגורה שהוקמה בפייסבוק- כאן.
חדר המצב במוקד המועצה, ממשיך לפעול במתכונת של 24 שעות, למתן מענה לתושבים וליישובים במגוון נושאים, במספר:‪04-6520100‬.

ראש המועצה, אייל בצר אמר: "נמשיך לתת את השירות המיטבי לתושבי העמק בכל זמן ובכל מצב, בשגרה ובחירום."