עמק יזרעאל: עשר נשים חברו ליצירת שובר מתנה ייחודי

קבוצת נשים יוצרות ויזמיות מקיבוץ גזית התאגדו ליצירת מיזם משותף שבסופו נולד שובר מתנה מעוצב עם קונספט חוויתי וערכי בעידן הקורונה- לצד מטרה חשובה נוספת: חיזוק העסקים הקטנים

עשר נשים עצמאיות ויוזמות מקיבוץ גזית שבעמק יזרעאל, כולן בעלות עסקים קטנים, חברו יחדיו לטובת מיזם ייחודי ליצירת שובר מתנה משותף, בסך של 250 שקלים.
את השובר ניתן לממש בבחירה מתוך עשרה עסקים מקומיים בקיבוץ.
אלה סרוגו, מטפלת במגע ובמים ולימור שייק, סטייליסטית אישית בעלת בוטיק שי'ק מובילות את קידום המיזם. הקונספט הכללי אומץ ממודל עסקי דומה – אליו נחשפה לימור בקיבוץ אחר ועתה הוא החל כאמור לפעול גם בקרב בעלות עסקים בקיבוץ בו הן מתגוררות.
"התאמנו את הרעיון והמוצר הסופי לכוחותינו תוך כדי דיוקים ושינויים", סיפרו אלה ולימור, "הרעיון היה לאפשר לכל אישה לבחור את החוויה שהיא זקוקה לה עכשיו. הקונספט המרכזי הוא חיזוק עסקים קטנים, והעדפתם על פני חברות גדולות שמעודדות קניה זולה, על ידי הענקת מתנה שיש בה ערך וחוויה. הושקעה בכך גם מחשבה שיווקית. הנוכחות של כל העסקים קיימת, גם אם בחרו לממש את השובר בעסק אחר".
את השובר עיצבה חופית קשת, אף היא מקיבוץ גזית, ומשתתפים בו מלבד אלה ולימור גם אורית גלבמן- מורה לפיתוח קול, צביה ווקס- מורה ליוגה, ענבל מאירי – עיסויים, רפלקסולוגיה וn.l.p, מינה גושן אשר- יוגה, ליליאן זלצר- פילטיס, רחל סיוקן- רפלקסולוגיה, איתי מאירי- קינוחי בוטיק והדר שולשטיין- יוצרת קלפי family, קלפים טיפוליים.
לדברי השתיים השובר מיועד לכל אדם שרוצה לרכוש מתנה מיוחדת לאשה מהאזור שלנו.
"השובר מקדם נשים שעושות למען נשים", הוסיפו לימור ואלה: "אנחנו מאפשרות רכישה של מתנות שיש בהן חוויה ובכך תורמות לקיימות ולאיכות הסביבה. בסופו של תהליך יצרנו מציאות מתוך הבנה של מה אנחנו צריכות באמת. ואוהבות. ככה אנו מחזקות עסקים קטנים לאחר שנתיים בהן אנחנו מתמודדות עם נגיף הקורונה ונותנות להם עדיפות, גם כשמעניקים מתנות. מעבר לכך בדרך זו אנו גם מחזקות את הקהילה ומעודדות מגע (שהיה חסר) נותנות מענה לצרכים ומצוקות, משמחות ומעודדות. כעצמאיות אנחנו מבינות את הצורך בשיתופי פעולה וזה עובד – הלכה למעשה. הרכישה נעשית דרך פניה לאחת מאיתנו והתשלום מתבצע דרך אפליקציית התשלום 'פייבוקס'".