עמק יזרעאל: נחנך שביל יזרעאל – קק"ל

אורכו של השביל כ- 100 ק"מ. והוא כולל שבילים משניים המחברים את השביל הראשי ליישובי המוא"ז, מעיינים בסביבה ולשבילי טיול נוספים בנופי העמק

בטקס חגיגי ביער כפר החורש, נחנך לראשונה שביל יזרעאל קק"ל. השביל מיועד להולכי רגל והוא מקשר בין הקהילות והתושבים של המועצה האזורית עמק יזרעאל.
צבעי סמל השביל חושפים את "ההוויה היזרעאלית" במלוא תפארתה: הצבע החום הוא צבע האדמה החרושה לפני הזריעה; הצבע הירוק מסמל את גידולי השדה וצמחיית הבר הצובעים בחורף את העמק; הצבע הצהוב מאפיין את העמק בימי הקציר ובקיץ.

• לשביל גם חשיבות סביבתית

השביל מציג גם מסר סביבתי והוא נועד, בין השאר, לעודד את שימורם של השטחים הפתוחים ושל מגוון יחידות הנוף שבהם הוא עובר. לנושא זה יש חשיבות רבה, שכן עמק יזרעאל משמש מסדרון אקולוגי המקשר בין עולם הטבע של מישור החוף לזה של עמק הירדן.

מפת שביל יזרעאל - קק"ל
מפת שביל יזרעאל – קק"ל

השביל מחזק את הקשר של תושבי העמק לשטח. כל קהילה אחראית לקטע השביל שבקרבתה והיא מעורבת בפיתוחו, לומדת על ערכי הטבע והמורשת שבו ומתחזקת אותו.

• מלאכי השביל

"מלאכי שביל" מקרב הקהילות מסייעים למטיילים הצועדים בשביל.   השביל מסומן בשטח בפס כתום בין שני פסים לבנים, או כנקודה כתומה. תוואי השביל מופיע במפות הטיולים של קק"ל ושל החברה להגנת הטבע.
במסגרת ארוע חנוכת השביל, בני הנוער של העמק ומשפחות, הגיעו ליער כפר החורש והתנסו בהליכה בשביל והתרשמו מנקודות התצפית. בסיומו של המסלול, נערך הפנינג משמח שכלל תחנות פעילות אתגריות לילדים ומבוגרים, פיתות בטאבון, ועוד הפעלות ביער.

מתניה מיה מתכנן השביל, עם חנה פרידמן ואייל בצר
מתניה מיה מתכנן השביל, עם חנה פרידמן ואייל בצר

בטקס שנערך במעמד ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – אייל בצר, ומנהל מרחב צפון של הקרן הקיימת לישראל  יפתח הר חול, סיפרה מיה בירמן, מנהלת מחלקת הנוער – על החזון לסימון השביל שהחל לפני מספר שנים במחלקת הנוער, במשרדו של אודי שניצר, רכז תנועת בני המושבים. מחלקת הנוער, הובילה את הפרוייקט משנת 2013 והשנה, כמעט והושלם סימונו של השביל וכן הופקה מפת סימון שבילים הכוללת את תוואי השביל המלא ועוד מידע רב על יישובים ואתרים בעמק.

סימונו של השביל התאפשר הודות לשיתוף פעולה עם גורמים רבים, בראשם: קק"ל, רשות ניקוז קישון ונחלים, רשות ניקוז ירדן דרומי, המינהל לחינוך התיישבותי, החברה להגנת הטבע, הוועדה לסימון שבילים, משרד התיירות והחברה הממשלתית לתיירות.

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך: