עמק יזרעאל: משהו גדול וטוב

מציינים את 'יום המעשים הטובים 2021' בעמק יזרעאל

'יום המעשים הטובים' הוא יום בו אנו שמים זרקור על ערך הנתינה וההתנדבות, ומאירים את עשיית הטוב שמתקיימת אצלנו במהלך כל השנה. זו הזדמנות להכיר ולהוקיר, לעשות  טוב אחד כלפי השני, לקהילות שלנו ולסביבה בה אנו חיים.
גם השנה ביום המעשים הטובים התקיימו מספר רב של פרויקטים ביישובים ובבתי הספר של המועצה, שהאירו את העשייה ההתנדבותית הענפה וחיברו אותנו ל'יום המעשים הטובים' המתקיים בכל הארץ.
המחלקה להתנדבות במועצה עודדה את היוזמות ואת היזמים וסייעה להוציאן לפועל. "זו זכות גדולה עבורנו להיות כתובת וערוץ לפיתוח ההתנדבות בעמק. לייעץ, לתמוך, לחבר, ולאפשר לכל זה לקרות" אומרת ענת ירון, מנהלת המחלקה להתנדבות במועצה, שסיפרה שחלק מהפעילויות התקיימו השבוע וחלקן יתקיימו במהלך השבועיים הקרובים: במרכז הקליטה שבקיבוץ מרחביה יקימו גינה ויטפחו את המרחב הציבורי, באלוני אבא יצבעו את תחנת האוטובוס וישפרו פני המרחבים הציבוריים במושב, בכפר יהושע יתקיים מבצע ניקיון במתחם תחנת הרכבת הישנה ויתקיים מפגש בין דורי על סיפורים מראשית המושב, בהיוגב יוכנו עציצים מחומרים ממוחזרים ויחולקו לתושבים הוותיקים במושב. בשדה יעקב יתקיים יום ניקיון משותף בהובלת תנועות הנוער.


ראש המועצה אייל בצר, אמר: "בעמק יזרעאל כל השנה הוא יום המעשים הטובים! נוכחנו לאינסוף ביטויים מרגשים לערבות הדדית וקהילתית ברחבי המועצה. תודה לכל השותפים שלקחו חלק ולמחלקה להתנדבות באגף קהילה ורווחה."


בהושעיה יציירו ויצבעו משחקי רחוב על המדרכות, יוקם קיר חזון לרעיונות התנדבות במושב, יוכנו עציצים בכניסה למועדון והוותיקים ותיערך פעילות בין דורית עם בניית ספסלים שיוצבו לאורך השבילים ביישוב.בשמשית יתקיים יריד יד 2 והפנינג פעילויות וסדנאות מחזור וקיימות לכל משפחות היישוב.
במנשיה זבדה יתקיים מבצע ניקיון במקומות ציבוריים, חלוקת קפה ומאפה לעובדים שעוברים בכניסה לכפר ותיערך פעילות יצירה משותפת לנוער וותיקים.

פעילות בבית הסיעודי - אור העמק
פעילות בבית הסיעודי – אור העמק

בסואעד חמירה יערך מבצע ניקיון במקומות ציבוריים ביישוב, יבנו מתקני ישיבה במועדון הנוער ותתקיים פעילות יצירה במועדון לגיל הרך וחלוקת התוצרים לוותיקים. בנהלל הוקם מתחם פתוח לחוויית טיפולי רפואה משלימה לתושבי המושב.
המרכז היזרעאלי למשפחות מיוחדות במועצה בשיתוף מועדון 'ביחד' – הוקירו תודה למתנדבי מכינת חנתון שמתנדבים במועדונית 'שקד'.
צוות אגף קהילה ורווחה במועצה יצא למבצע ניקיון בפינות הזיכרון שבתצפיות מעל נחל תבור.

צוות אגף קהילה ורווחה במועצה מנקה את נחל תבו
צוות אגף קהילה ורווחה במועצה מנקה את נחל תבו

צוות השיטור הקהילתי של המועצה לקחו חלק בפעילות משותפת עם דיירי 'אור העמק' – הבית הסיעודי שבקיבוץ מזרע.
בבתי הספר היסודיים של המועצה – נאספו מוצרי מזון שיחולקו לנזקקים.
ראש המועצה אייל בצר, אמר: "בעמק יזרעאל כל השנה הוא יום המעשים הטובים! נוכחנו לאינסוף ביטויים מרגשים לערבות הדדית וקהילתית ברחבי המועצה. תודה לכל השותפים שלקחו חלק ולמחלקה להתנדבות באגף קהילה ורווחה."