עמק יזרעאל: מסע "דרך ארץ" נערך בפעם ה-12

המסע הערכי "דרך ארץ" החל כיוזמה של חברי הנופלים במלחמת לבנון השנייה, לפני כ-12 שנים, במטרה להנציח את חבריהם בדרך חיה והפך למסורת מרגשת

בפעם ה- 12 נערך בעמק יזרעאל המסע "דרך ארץ" בו השתתפו עשרות רבות של תלמידי י"א מכל בתי הספר בעמק, בהדרכת צעירי העמק וצוות מנהלה רחב ומתנדב.
המסע הערכי "דרך ארץ" החל כיוזמה של חברי הנופלים במלחמת לבנון השנייה, לפני כ 12 שנים, במטרה להנציח את חבריהם בדרך חיה. צוות המדריכים במסע הם חיילים וחיילות בסדיר או בקבע, משוחררים צעירים, סטודנטים, צוות המנהלה כולל גם בוגרי יב' ושנת שירות – כולם בהתנדבות עוזבים את כל עיסוקיהם לשלושה ימים של מסע ועוד הרבה ימים של הכנות בכדי להנחיל ערכים לבני הנוער בעמק. צעירי העמק שבחרו להצטרף ליוזמה המיוחדת של מסע דרך ארץ, יוזמה של מעורבות, מחויבות והשפעה בקהילה, אלו הם מנהיגי החברה.  הצעירים מדריכים את בוגרי י"א מיישובי המועצה והלומדים בבתי הספר של המועצה, המסע מייצר מפגשים ייחודיים בין צעירי העמק לבני הנוער. המסע נמשך לאורך שלושה ימים כאשר כל יום מוקדש לנושא מרכזי: הנצחת הנופלים וזיכרונם (הכרות עם הנופלים, הכרות עם גבול הצפון, ולמען מה הם נפלו) טקס בהשתתפות המשפחות השכולות וראש המועצה), חיזוק הקשר ותחושת המחויבות למדינת ישראל, עידוד הנוער לעשייה חברתית, ציבורית, קהילתית. שלושת ימי המסע הפיזי הם תהליך מסע פנימי המביא את החניכים והמדריכים להתמודדות עם דיונים בנושאים שונים ומגוונים.
אופק בלישה לקח גם השנה את הפיקוד והוביל את "דרך ארץ" 2018, אופק היה חניך בדרך ארץ 2011, הדריך בדרך ארץ 2016 והוביל בשנת 2017 ביחד עם רוני פרדקין.

 

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|