עמק יזרעאל: מלגות לסטודנטים לתארים מתקדמים בחקלאות

ארבעה סטודנטים מעמק יזרעאל זכו השנה למלגות לתארים מתקדמים בחקלאות. את קרן המלגות מקיימים מספר שנים מרכז חקלאי העמק בשיתוף עם מרכז מחקר "נוה יער" במטרה לקדם את החקלאות במרחב העמקים על ידי תמיכה בסטודנטים לתארים מתקדמים אשר תחום התמחותם חקלאות.

השבוע התקיים זו הפעם האחד עשר,  טקס חלוקת מלגות לסטודנטים לתארים מתקדמים בחקלאות. הטקס התקיים בחוות נווה יער למחקר חקלאי, במעמד ראשי המועצות עמק יזרעאל – אייל בצר, ומגידו – איציק חולבסקי, ד"ר זלמן הנקין מנהל נווה יער, חיים חמי, מנכ"ל רשות ניקוז קישון ונחלים וטושקו – משה בן שחר, מנכ"ל מרכז חקלאי העמק.
בהמשך לטקס, נערך יום עיון לדוקטורנטים בנושא חקלאות וקיימות.


בין הזוכים במלגות 4 סטודנטים מצטיינים לתארים מתקדמים: דניאל שלזינגר מבית שערים, נעם חיות מכפר יחזקאל, ירון גדרי ממושב מולדת ודגנית שדה מבית אלפא. המחקרים נוגעים להדברת מזיקים בגידולים חקלאיים, מחקרים בתחום הדלועים וגידולי הסומסום, משטרי השקייה והשלכות של גידולים חקלאים על שוק התרופות.


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מנכ"ל מרכז חקלאי העמק משה בן שחר, שפתח את יום העיון אמר כי מטרת המלגות היא לעודד את הסטודנטים הלומדים לתארים מתקדמים בחקלאות וכי המחקר החקלאי הוא אבן בסיס בחקלאות והוא נותן לחקלאות הישראלית לשרוד בעולם גלובלי ושווקים תחרותיים.

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, המשמש גם כיו"ר מרכז חקלאי העמק, ברך את מקבלי המלגות והתייחס למאבק החקלאים שעלה לכותרות בחודשים האחרונים: "ההשקעה במחקר ופיתוח מאוד חשובה לחקלאות, אנו נאבקים היום על מספר החקלאים – הגענו לקו האדום ואסור לנו לרדת מזה. למרות הירידה במספר החקלאים – חשוב להדגיש כי כל ס"מ מעובד. בשל הדאגה שלנו לדור העתיד אנחנו קידמנו תכנית אסטרטגית לקידום דור ההמשך ויצירת דור המשך של חקלאים.
במאבק שניהלנו מול הממשלה מצאנו אוזן קשבת אצל שר האוצר שמבין את חשיבות החקלאות וההתיישבות. תפקידנו כמנהיגים אזוריים הוא לקדם את החקלאות שקיימת פה כבר 100 שנים ולדאוג להעבירה מחוזקת לדורות הבאים"

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|