עמק יזרעאל: מהפכה בקווי התחבורה הציבורית באשכול היישובים הצפוני

במעמד חגיגי ומרגש נחנכו קווי התחבורה הציבורית החדשים, בטקס שנערך בחנתון. צילום: ענת חרמוני

ביום ראשון החולף, 21/06/20, יצא לדרך מערך נסיעות חדש ביישובי האשכול הצפוני של המועצה האזורית עמק יזרעאל. להשקה קדם תהליך של עבודה מאומצת שערך כשנה, בהובלת סגן ראש המועצה, אבי סמוביץ', בשיתוף מנהלת האשכול הצפוני, דקלה יוחאי רוטמן ונציגי היישובים.
ראש המועצה אייל בצר, אמר במהלך הטקס המרגש "אחד מהנושאים בהם התחייבתי לטפל במהלך הקדנציה הנוכחית הוא קידום התחבורה הציבורית ברחבי המועצה. יצירת קווי תחבורה אשר יאפשרו לנוע  בצורה קלה יותר, בהתאם לצרכים המשתנים. קידמנו תוכנית מהפכנית שתביא לשיפור שירותי התחבורה הציבורית, תחילה לתושבי האשכול הצפוני ולאחר מכן תמשיך לתושבי האשכול המזרחי. מדובר במהפכה של ממש שתביא לשינוי המיוחל במערך התחבורה הציבורית במועצה שלנו. אני מבקש להודות לכל השותפים שלקחו חלק בקיום הנושא- במועצה וביישובים".

נסיעת הבכורה של קו אוטובוס חדש באשכול הצפוני של מוא"ז עמק יזרעאל
נסיעת הבכורה של קו אוטובוס חדש באשכול הצפוני של מוא"ז עמק יזרעאל

"אחת המשימות הראשונות שקיבלתי מראש המועצה עם כניסתי לתפקיד היה מתן מענה לתחבורה ביישובי צפון המועצה. מניסיון אישי בשיפור תהליכים, הקמנו צוות הכולל את מנהלת האשכול, נציגי היישובים ומנהלת תחום תחבורה ציבורית מחוז צפון, הגברת בר פינקוס", סיפר סגן ראש המועצה אבי סמוביץ', "תחילה למדנו את המצב הקיים, ביצענו סקרי תושבים להבנת הצרכים, ביצענו סקר חלופות ובחרנו את החלופה המועדפת. בשיח עם משרד התחבורה וחברת הנסיעות והתיירות נצרת, הוקמו קווי תחבורה חדשים ותוספת לקו הקיים על מנת שיינתן מענה שלם וכולל לצרכי התושבים. תהליכים בעולם התחבורה תופסים תאוצה ואין ספק שהצטרפנו בזמן לקהילת הידע, דבר שיביא לשיפורים נוספים בהמשך."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כחלק מתהליך הלמידה ואחת החלופות לפתרון בוצע פיילוט ייחודי במועצה עם חברת Gett Taxi . במסגרת הפיילוט שבוצע באשכול הצפוני והמזרחי, בוצעו נסיעות לאזורי הביקוש באמצעות אפליקציה אישית תחת מודל של  תחבורה גמישה במרחב –  Demand Responsive Transport, הפיילוט זכה להצלחה רבה אך הופסק עם פרוץ הקורונה. הוא ישוב לפעול בהמשך בהתאם לצרכי התושבים. תהליכי הלמידה שבוצעו במסגרת הפיילוט יסייעו להעלות את איכות השירות בתחבורה הציבורית בהמשך.
אחת מתושבות חנתון אמרה בטקס ההשקה שהיא "מחכה כבר 13 שנה לבשורה בתחום התחבורה הציבורית ביישובי צפון המועצה" עכשיו היא הגיעה.
דקלה יוחאי רוטמן, מנהלת האשכול הצפוני, הייתה הכוח המניע של הקבוצה לאורך כל הדרך: "היה לנו חשוב לבצע את התהליך תוך שיתוף ציבור מלא, לשמוע את הקולות והצרכים מהשטח. גם על הפתרונות האפשריים שוחחנו יחדיו. לשמחתנו, משרד התחבורה וחברת הנסיעות גילו גמישות והבנה לצרכי התושבים ונענו בחיוב לבקשותינו. זה המקום להודות לנציגי היישובים שידעו לייצג נאמנה את צרכי התושבים בצורה מיטבית ואחראית, תוך סבלנות לדרך ולתהליכי השיפור".

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|