עמק יזרעאל: חניכי תנועת הנוער לא נרתעו מהקור

מזג האוויר הקר לא הרתיע 630 חניכים ומדריכים של שכבות ז-ח ופעילים משכבת י- י"ב לצאת לטיול ז-ח לדרום של מחלקת הנוער במוא"ז יזרעאל

הטיול התקיים בסוף השבוע האחרון באזור המכתש הקטן בדרום. החניכם טיילו בשני טורים אותם הובילו וניהלו צוות מד"בים אחרי שעברו הכנה בשטח. טור אחד טייל ביום הראשון בגבי פרס וביום השני בנחל חצרה, טור שני טייל ביום הראשון בנחל צפית תחתון וביום השני בנחל פרס.

הפסקת צהריים במכתש הקטן
הפסקת צהריים במכתש הקטן

כשבוע לפני הטיול התקיימה במועצה הכנת מדריכים לקראת היציאה לטיול שבה עברו על מתווה המסלולים וניתנו דגשי הדרכה ובטיחות. הטיול מהווה אירוע שיא חינוכי בתקופת אמצע השנה המאפשר לחניכים ולמדריכים להתנסות בפעילות חוץ מאתגרת הכוללת לינה מחוץ לבית לפני מסע פסח (הנמשך 4 ימים).
בטיול התמודדו החניכים והמדריכים עם המרחק מהבית והאילוץ להסתדר ולהתגבר על הקשיים לבד, וזאת חלק מתהליכי הקבוצה השנתיים בשכבות ז-ח. מזג האוויר שהיה קר מהרגיל חייב מתן פתרונות יצירתיים בשטח וצוות מחלקת הנוער מצא את הפתרון בהקמת אוהלי ענק שנתנו מחסה מהקור.

הקור לא הרתיע את חניכי תנועות הנוער
החניכים התמודדו עם הסביבה האתגרית בהצלחה

מיה בירמן, מנהלת מחלקת הנוער אמרה השבוע: "הלינה תחת כיפת השמיים במלון "מיליון הכוכבים" היא חלק מהערים והחוויות שאנו רוצים שבני הנוער יעברו גם בתנאים לא קלים. בתנאים האלו היה לנו ברור שהקור העז הצפוי יהפוך את החוויה לשלילית עבור המשתתפים, יחד עם זאת הלינה של חניכים צעירים באוהלים אישיים מציבה אותנו בפני אתגרים חינוכיים, חברתיים ובטיחותיים. חיפשנו פתרונות יצירתיים וחשבנו על מאהל גדול שייתן מחסה מהקור. מצאנו חברה שנכונה לאתגר ההקמה בטווח זמן קצר והפתרון היה מצויין."

הילדים נהנו במסלולי הטיול המאתגרים וחזרו מלאי חוויות ובמחלקת הנוער כבר עמלים על תכנון טיולי פסח.
הילדים נהנו במסלולי הטיול המאתגרים וחזרו מלאי חוויות ובמחלקת הנוער כבר עמלים על תכנון טיולי פסח.