עמק יזרעאל: חייל על הספקטרום האוטיסטי  – מצטיין אלוף פיקוד צפון

״מבחינתי השירות הצבאי הוא זכות ולא חובה", אומר רב״ט עמית רז, מקיבוץ עין דור – שמשרת בצה"ל כטכנאי תקשוב בבסיס הציוד הפיקודי של פיקוד הצפון. צילום: דובר צה"ל

רב"ט עמית רז, מקיבוץ עין דור שבעמק יזרעאל – שמשרת בצה"ל כטכנאי תקשוב בבסיס הציוד הפיקודי של פיקוד הצפון – נבחר לקבל הצטיינות מיוחדת ממפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם, לרגל יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל.
"זה בא בהפתעה גמורה", אמר השבוע רב״ט רז, ״זו מחמאה גדולה לשמוע שמעריכים את מה שאני עושה, במיוחד כי אני משתדל להשקיע ולתת את כוח כולי בשירות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ההצטיינות של עמית, היא מיוחדת כשלעצמה, כיוון שעמית, שנמצא על הספקטרום האוטיסטי, לא היה מחויב להתגייס ובכל זאת בחר בשירות הצבאי. "היה לי חשוב להתגייס למרות הקשיים״, הוא מספר, ״מבחינתי השירות הצבאי הוא זכות ולא חובה. זה חלק מהותי מההשתייכות לחברה הישראלית ובכלל לא הייתה לי התלבטות, זה היה מובן מאליו שאני הולך להתגייס".
"עמית הוא בורג מרכזי ביחידה שלנו״, מתאר רנ״ג אורי ליבו, מפקדו של עמית. "הוא תורם ויוזם בלי סוף בתפקיד, וזה מבלי לוותר על מעורבות חברתית ודאגה לחברים שלו לשירות".
"חשוב לי להגיד לכל מי שפטור מגיוס חובה שלא יוותר על זה״, מסכם רב״ט רז. "השירות הצבאי הוא חוויה מדהימה שאי אפשר למצוא באף מקום אחר. מי שהייתי לפני שנתיים זה לא מי שאני היום, וזה בזכות מה שלמדתי כאן".