עמק יזרעאל: חגים ומטיילים

אתרי התיירות במועצה האזורית עמק יזרעאל יקיימו במהלך חגי תשרי פעילויות לכל המשפחה בתוך מרחביו הפתוחים של העמק, בשילוב נופיו המרהיבים. בואו ליהנות ממגוון רחב של אטרקציות, פעילויות, יקבים, אתרי מורשת, מסלולי טיול ושלל פינות טבע.

שדות של פפריקה בחוות התבלינים קרדיט חוות התבלינים ניתן לשימוש ללא תמורה
שדות של פפריקה בחוות התבלינים 

• פסטיבל הפפריקה ה – 12 חוות דרך התבלינים

חוות דרך התבלינים פותחת בפניכם את שדות הפפריקה לחוויה חקלאית משפחתית- סדנאות ופעילויות יצירה, סיורים בטרקטור, קטיף פפריקה, כתב חידה מאתגר, מתחם מים ובועות סבון ועוד.
בנוסף, יתקיימו במקום גם פעילויות ללא תשלום: בריכת הפפריקה, מתחם מים ובועות סבון, סיור רגלי לשדות התבלינים, כתב חידה בשדות ועוד.

קוביות עץ במוזיאון העמק קיבוץ יפעת צילום באדיבות מוזיאון העמק ניתן לשימוש ללא תמורה
קוביות עץ במוזיאון העמק קיבוץ יפעת צילום באדיבות מוזיאון העמק ניתן לשימוש ללא תמורה

• קטופותי

שדה קטיף עצמי במושבה הטמפלרית הקסומה בית לחם הגלילית. הירקות, הפירות ועשבי התבלין בשיא בשלותם ומחכים למבקרים שימלאו את הסלים. בחגי תשרי יתקיים בקטופותי הפנינג חגיגי כולל תערוכת דלועיים והכנת מיץ טבעי מרימונים (כלול במחיר הכניסה לקטיף), טיפוס על טרקטור, אפיית פיתות בטאבון ועוד.

מתחם תחנת הרכבת ההיסטורית בכפר יהושוע. צילום: אלמוג
מתחם תחנת הרכבת ההיסטורית בכפר יהושוע. צילום: אלמוג

• אתר רכבת העמק – כפר יהושע

במרכז המבקרים הייחודי של רכבת העמק המיתולוגית בכפר יהושוע (המשתייך למרחב התיירות של המועצה האזורית עמק יזרעאל) ניתן לצפות בתצוגה מרהיבה המשחזרת את סיפורה של רכבת העמק ותחנותיה העיקריות באמצעות רכבת מיניאטורית נוסעת המהווה העתק מדויק לרכבת העמק ועוד שלל מייצגים מעניינים הממחישים את סיפורה של התחנה הישנה. בראש השנה האתר יהיה פתוח למבקרים ללא עלות במסגרת "שבת ישראלית" פרויקט של משרד התרבות והמועצה לשימור אתרים.

משטרת נהלל ההיסטורית- אבי חיימוביץ
משטרת נהלל ההיסטורית. צילום: אבי חיימוביץ

• משטרת נהלל ההיסטורית

רבים יודעים על הנוטרים שפעלו בימי טרום המדינה, אך מה היה סדר יומם ומה היו תפקידיהם בהגנה על היישוב העברי? סיורים מודרכים הממחישים את אווירת התקופה ואת הקשר בין הנוטרים של ימי המנדט לשוטרי משטרת ישראל היום.
מוזיאון העמק
עגלת הקוביות הענקית של אמן המחזור יעקב ששון מגיעה לחצר מוזיאון העמק בקיבוץ יפעת.
המבקרים יוכלו ליהנות ממרחב משחק איכותי, אינטואיטיבי ומעורר יצירתיות והכל מחומרים ממחוזרים. בנוסף למוזיאון הייחודי אשר מספק הצצה לימי החלוצים, ימי ראשית הקיבוץ ומושב השיתופי שיהיה גם הוא פתוח למבקרים.
סודותיהם של הטמפלרים- בתים מספרים בבית לחם הגלילית
נצא למסע בעקבות הטמפלרים הגרמנים, שהגיעו לארץ ישראל לפני כמאה שנים, במטרה להביא את המשיח שלא הגיע. נטייל בחצרות, בין הבתים, ונכיר את הדמויות המרתקות שחיו פה, כנוצרים מאמינים, אבל במהרה עזבו את הדת והתחברו למפלגה הנאצית. נכיר את האנשים ואת הסיפורים, שעד היום מסתתרים מאחורי קירות הבתים.

• שוק איכרים בציפורי

שוק האיכרים בציפורי עם מיטב התוצרת של החקלאים והיוצרים המקומיים: יין, שמן זית אורגני, פרחים, שתילים לגינה, חליטות ותוספי תזונה, גבינות, עוגיות, לחמי מחמצת בעבודת יד, דוכני אוכל מהעולם, קפה משובח, כלי קרמיקה, ציורים, סבונים טבעיים, מגשים וכלים מעץ בעבודת יד, פעילות לילדים ועוד.

• הקרקס החקלאי במושב היוגב

בואו להתחיל את השנה החדשה בשמחה עם פעילויות מים, סדנאות קרקס ופעילויות במשק חקלאי אורגני בחגיגה של מופעי קרקס וסוף עונת המים!

מכוורת אופיר באלון הגליל צילום: אדוה אופיר
פסטיבל במכוורת אופיר באלון הגליל

• פסטיבל הדבש במשק אופיר באלון הגליל

פסטיבל הדבש – חגיגה לכל המשפחה! משק אופיר באלון הגליל מזמין אתכם לחוויה מרתקת של היכרות עם עולם הדבורים: סיור במכוורת והסבר על עבודתם של הדבורה והדבוראי, צפייה בדבורים בתוך כוורת זכוכית, הדגמה של רדיית דבש, לבישת בגדי הדבוראי, טעימות סוגית שונים של דבש, יצירת נרות מדונג, הכנת פיתות עם דבש בטאבון ועוד.

• שביל היוצרים ביפעת

בלב עמק יזרעאל, בין שבילים מוריקים בקיבוץ, בתים וחצרות אמנים – ישנם סיפורים מרתקים ואמנים יוצרים, גלריות, משחקים כמו פעם, מוזיאון, טיול בין הבתים, סיפורים, מאפים ועוד.
עליית הגג של ג'וד

• בית בוטיק, המארח ללינה, בלב יער אלונים בקיבוץ הסוללים

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר אמר: "אני מזמין את כולם להגיע ליהנות מנופו של עמק יזרעאל, משפע הפעילויות והאטרקציות התיירותיות שיתקיימו באזור במהלך חגי תשרי. אין דרך טובה מזו לפתוח את השנה החדשה. חג שמח!"