עמק יזרעאל: זה כל כך נעים לראות גן… פתוח!

לאחר שבשבוע שעבר שבו תלמידי כיתות א'-ג' ותלמידי י"א-י"ב לבתי הספר, היום שבו למסגרות כ-2,540 ילדי הגנים ומעונות היום, על פי הנחיות משרד הבריאות. צילום: דוברות מוא"ז עמק יזרעאל

היום (10.5), שבו למסגרות החינוכיות כ- 2,540 ילדי גני משרד החינוך ומרבית מעונות היום ברחבי המועצה, שהם כ-70% מסך הילדים במערכות הגיל הרך בגילאי 3.5 חודשים- 6 שנים.
ממוא"ז עמק  יזרעאל נמסר כי המועצה עסקה בתקופה האחרונה בהיערכות ובהתארגנות לקראת הפתיחה המחודשת של מערכות הגיל הרך ברחבי העמק. במסגרת ההכנות נאספו כל המידע וההנחיות ממשרדי הממשלה השונים ונלמדו הכללים החדשים, שהתעדכנו בכל העת, גם במהלך הימים האחרונים.
לאחר ההכנות וההערכות, נפתחו הגנים הבוקר, בהתאם למתווה היישובי שנקבע, כאשר כל ילדה וילד הגיעו לגן עם טופס הצהרת בריאות חתום ופרידות הבוקר התקיימו בסמוך לשער ומחוץ לכותלי הגן או המעון, בליווי ובתמיכת הצוות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עוד במסגרת ההכנות גננות המערכת יצרו קשר עם כל ההורים, טרם פתיחת המסגרות, למתן עדכונים ופירוט הכללים החדשים שנקבעו על ידי משרדי הבריאות והחינוך.
לקראת קליטת הילדים כל הגנים היו מוכנים, נקיים ומסודרים, וההתרגשות הייתה בשיאה- אצל הצוותים החינוכיים, ההורים והילדים והמפגשים המחודשים חיממו והרחיבו את הלב.

• בצל הקורונה: שגרה חדשה מחייבת לנהלי היגיינה, גמישות מחשבתית ויצירתיות

"ברור לנו כי אנו עומדים בפני אתגר ארגוני, אך אין לנו ספק שנצלח זאת יחדיו על הצד הטוב ביותר", אמר יפתח גיא, מנהל אגף החינוך במועצה, "מנהלות הגיל הרך בישובים ואנחנו באגף החינוך, זמינים עבור התושבים לכל חשש ושאלה".
"ברצוננו להודות למנהלות הגיל הרך המסורות ולצוותים החינוכיים- הגננות, הסייעות והמטפלות על האחריות והאכפתיות שאתן מגלות לאורך כל התקופה האחרונה. תודה גם למפקחות משרד החינוך על הליווי והמענה הצמוד", הוסיפה מורן ורטהיים, מ"מ מנהלת מחלקת הגיל הרך והגנים.
ראש המועצה, אייל בצר, סיכם: "אנו סומכים על שיתוף הפעולה ההדדי, הסבלנות והאחריות מצד ההורים והצוותים החינוכיים למען בריאות הילדים, הצוות וכולנו. אין לי ספק שנעבור את חבלי הלידה המחודשים בהצלחה רבה ומהלך חשוב זה יסייע לחזרת ההורים לעבודה, דבר שיאפשר את החזרה לשגרה בכל תחומי החיים".